Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64713
Title: Полезность услуг как составляющая повышения потребительской привлекательности туристического продукта
Other Titles: The usefulness of the services component of the consumer attractiveness of the tourist product
Authors: Кацемир, Я. В.
Keywords: полезность, потребительская полезность, потребительская привлекательность, туристический продукт, потребительские характеристики туристического продукта, utility, consumer utility, consumer appeal, tourism product, consumer characteristics of tourist product
Issue Date: 2017
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Кацемир, Я. В. Полезность услуг как составляющая повышения потребительской привлекательности туристического продукта / Я. В. Кацемир // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), В. П. Приходько, В. В. Химинець та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2017. – Ч. 1, вип. 12. – С. 121–124. – Бібліогр.: с. 123–124 (10 назв); рез. рос., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/12_1_2017ua/29.pdf
Series/Report no.: Міжнародні економічні відносини та світове господарство;
Abstract: В работе исследованы особенности формирования и обеспечения полезности туристического продукта. Рассмотрены основные подходы к определению сущности полезности. Выделены потребительские (осязаемые и неосязаемые) характеристики туристического продукта. Определена целесообразность ориентации хозяйственной деятельности туристических предприятий на потребительские ценности. Представлена оценка доминирующих компонентов потребительских характеристик туристского продукта, обусловливающих формирование потребительской ценности.
The paper examines the features of formation and utility providing of the tourist product. The main approaches to the definition of utility. Dedicated consumer (tangible and intangible) characteristics of tourist product. The reasonability of the orientation of the economic activity of tourism enterprises in customer value. The method of evaluating the dominant components of consumer characteristics of tourist product, contributing to the formation of consumer values.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64713
ISSN: 2413-9971
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 12 Частина 1 - 2017

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ПОЛЕЗНОСТЬ УСЛУГ КАК СОСТАВЛЯЮЩАЯ ПОВЫШЕНИЯ.pdf340.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.