Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64789
Название: Аналіз основних проблем дидактики в педагогіці Олександра Духновича.
Другие названия: ANALYSIS OF THE MAIN PROBLEMS OF DIDACTICS IN THE PEDAGOGY OF ALEXANDER DUKHNOVYCH
Авторы: Тимчик, Марина Павлівна
Ключевые слова: дидактика, принципи дидактики Олександра Духновича, педагогіка Духновича, особистісно-орієнтоване навчання
Дата публикации: 2019
Издательство: Технологічний Центр
Библиографическое описание: Тимчик М. Аналіз основних проблем дидактики в педагогіці Олександра Духновича. Наук. журнал : ScienceRise: Pedagogical Education. Харків : Технолог. Центр, 2019. № 4 (31). С. 15–22
Серия/номер: ScienceRise: Pedagogical Education;
Краткий осмотр (реферат): На основі аналізу «Народної педагогії» (1857) та інших праць видатного закарпатського вченого Олександра Духновича розкрито основні концептуальні положення, на яких ґрунтується його педагогіка. Доведено, що О. Духнович обґрунтував загальні основи педагогіки (визначив її предмет, указав на мету і завдання виховання), виокремив та розв’язав основні проблеми дидактики (розкрив суть навчального процесу, охарактеризував зміст освіти, закономірності, методи і принципи навчання), висвітлив роль вчителя-вихователя (характерні риси, місію та обов’язки вчителів і т. п.). Стверджено, що в розумінні О. Духновича, яке відповідає сучасному рівню психолого-педагогічних знань, навчання – це такий різновид людської діяльності, яке передбачає взаємодію, співпрацю викладача і учня, тому воно має двосторонній характер, тобто складається з двох процесів: 1. процесу викладання (діяльність учителя); 2. процесу навчання (діяльність учня, колективу). Докладно проаналізовано провідні принципи навчання (природовідповідність навчання і виховання; принцип виховуючого характеру навчання; «чувствительного наставленія» або принцип наочності, доступності; принцип диференційованого підходу до навчання; принцип ненасилля; принцип науковості навчання; принцип емоційності навчання тощо) та дидактичні правила їх реалізації, які знайшли відображення і обґрунтування в спадщині просвітника. Розкрито окремі аспекти педагогічної майстерності вчителя, який повинен знати провідні дидактичні положення і правила. Аргументовано, що сутнісним ядром дидактики О. Духновича є принцип особистісно-орієнтованого навчання, який передбачає врахування індивідуальних задатків, вмінь і можливостей учнів, розвитку їх творчих здібностей, формування їх світогляду. Охарактеризовано дискусійну проблему відхилень у поведінці школярів та покарань у розумінні закар патського педагога-просвітника. Доведено, що О. Духнович в цілому виступав за гуманізацію навчально-виховного процесу через відмову від засад авторитарної педагогіки. Проведене дослідження засвідчує, що особистісно-орієнтований підхід у поєднанні з принципом природовідповідності є найважливішим елементом педагогіки О. Духновича, яка містить всі основні структурні компоненти теорії навчання.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/64789
ISSN: 2519-4976
Располагается в коллекциях:Наукові публікації кафедри іноземних мов

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
Тимчик М. АНАЛІЗ ОСНОВНИХ ПРОБЛЕМ ДИДАКТИКИ.pdf316.83 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.