Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65286
Title: Екзистенційні виміри в малій прозі Ґео Шкурупія і Лу Сіня (鲁迅)
Other Titles: The existential dimensions in the short prose of Geo Shkurupiy’s and Lu Xun (鲁迅)
Authors: Ван, Сяоюй
Keywords: екзистенційні виміри, особистість, смисл життя особистості, гуманістична мораль, любов, справедливість, автор, герой, прототип, образи-символи культурологічний простір, система цінностей, версалії, the existential dimensions, personality, the meaning of an individual’s life, humanistic morality, love, justice, author, character, prototype, images-symbols
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Ван, Сяоюй Екзистенційні виміри в малій прозі Ґео Шкурупія і Лу Сіня (鲁迅) / Сяоюй Ван // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Т. 2, вип. 34. – С. 185–190. – Бібліогр.: с. 190 (10 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/34/part_2/33.pdf
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: Стаття присвячена вивченню екзистенційних вимірів малої прози Гео Шкурупія і Лу Сіня. Так у творах Гео Шкурупія «Переможець дракона» (1925), «Ми чистимо картоплю» (1931), «Чорна неміч» (1931), «В долині ріки Іро» (1932), Лу Сіня «Достеменна історія А‑к’ю» (1921), «Щоденник божевільного» (1918), «Щаслива сім’я» (1924) розглянуто образ «маленької людини» як культурний архетип активного борця за справедливість, любов і щастя. Утім в українського і в китайського митців подвиг «героїчного вчинку» простої людини наскрізь пройнятий екзистенційною проблематикою, а відтак розвінчуються стереотипи його сприйняття. У дослідженні порушено проблеми вибору людини в «межовій ситуації», а також неусвідомлюваних психічних процесів і їхню роль у поведінці героя. З погляду екзистенціалізму наведені паралелі творів не тільки за аналогією, а й за контрастом, де домішується загадка менталітету людини Європи і Далекого Сходу. Адже діалектика душі значно глибша і складніша від розумових процесів виведення її нових наукових суджень. Людина чи бідна, чи заможна стає заручником у своїх пристрастей до збагачення. Різниця полягає лише в тому, що в одних є така життєва необхідність, а в інших – її немає. Художня типізація індивідуального і соціального характерів персонажів у белетристиці Гео Шкурупія і Лу Сіня передбачає момент «екзистенційного відбору». Звідси – висновок: сутність ментальності українського письменника проявляється в тяжінні до індивідуальної свідомості, натомість китайського – до колективної. Однак у статті здебільшого акцентовано на екзистенційній універсалізації образів‑символів творчості митців, на те загальне, що присутнє в будь-якій культурі.
The article is devoted to the study of existential dimensions in the short prose of Geo Shkurupiy’s and Lu Xun. In the story by Geo Shkurupiy «The Dragon’s Winner» (1925), «We peel the potatoes» (1931), «Black Weakness» (1931), «In the valley of the river Iro» (1932) and the story by Lu Sinya «The True History of the Aung» (1921), «Diary of a Madman» (1918), «The Happy Family» (1924) the image of the «little man» as an archetype of an active fighter for justice, love and happiness is considered. Both Ukrainian and Chinese writers describe the «heroic deed» of a common man existential problems, and thus stereotypes of his perception are debunked. The study raises the problems of a person’s choice in the «boundary situation», as well as unconscious mental processes and their role in the character’s behavior. From the point of view of existentialism, parallels of works are presented not only by analogy, but also by contrast, where the riddle of the human mentality of Europe and the Far East is mixed. After all, the dialectics of the soul is much deeper and complicated than the inference of scientific judgments. A person, no matter poor or wealthy, becomes a hostage of his passion for enrichment. The only difference is that some have such a vital need whereas others do not. However, artistic typology of the individual and social nature of characters in artistic writings by Geo Shkurupiy and Lu Xun involves «existential selection». Hence, we may conclude that the essence of mentality of the Ukrainian writer manifests itself in the tendency towards individual consciousness, whereas Chinese authors tend to the collective. However, the article focuses mostly on the existential universalization of symbolic images of the writers under consideration, on general notions present in any culture.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65286
ISSN: 2663-4899
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 34 Том 2 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЕКЗИСТЕНЦІЙНІ ВИМІРИ В МАЛІЙ ПРОЗІ ҐЕО ШКУРУПІЯ.pdf542.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.