Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65286
Название: Екзистенційні виміри в малій прозі Ґео Шкурупія і Лу Сіня (鲁迅)
Другие названия: The existential dimensions in the short prose of Geo Shkurupiy’s and Lu Xun (鲁迅)
Авторы: Ван, Сяоюй
Ключевые слова: екзистенційні виміри, особистість, смисл життя особистості, гуманістична мораль, любов, справедливість, автор, герой, прототип, образи-символи культурологічний простір, система цінностей, версалії, the existential dimensions, personality, the meaning of an individual’s life, humanistic morality, love, justice, author, character, prototype, images-symbols
Дата публикации: 2024
Издательство: Видавничий дім «Гельветика»
Библиографическое описание: Ван, Сяоюй Екзистенційні виміри в малій прозі Ґео Шкурупія і Лу Сіня (鲁迅) / Сяоюй Ван // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Т. 2, вип. 34. – С. 185–190. – Бібліогр.: с. 190 (10 назв); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/34/part_2/33.pdf
Серия/номер: Закарпатські філологічні студії;
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена вивченню екзистенційних вимірів малої прози Гео Шкурупія і Лу Сіня. Так у творах Гео Шкурупія «Переможець дракона» (1925), «Ми чистимо картоплю» (1931), «Чорна неміч» (1931), «В долині ріки Іро» (1932), Лу Сіня «Достеменна історія А‑к’ю» (1921), «Щоденник божевільного» (1918), «Щаслива сім’я» (1924) розглянуто образ «маленької людини» як культурний архетип активного борця за справедливість, любов і щастя. Утім в українського і в китайського митців подвиг «героїчного вчинку» простої людини наскрізь пройнятий екзистенційною проблематикою, а відтак розвінчуються стереотипи його сприйняття. У дослідженні порушено проблеми вибору людини в «межовій ситуації», а також неусвідомлюваних психічних процесів і їхню роль у поведінці героя. З погляду екзистенціалізму наведені паралелі творів не тільки за аналогією, а й за контрастом, де домішується загадка менталітету людини Європи і Далекого Сходу. Адже діалектика душі значно глибша і складніша від розумових процесів виведення її нових наукових суджень. Людина чи бідна, чи заможна стає заручником у своїх пристрастей до збагачення. Різниця полягає лише в тому, що в одних є така життєва необхідність, а в інших – її немає. Художня типізація індивідуального і соціального характерів персонажів у белетристиці Гео Шкурупія і Лу Сіня передбачає момент «екзистенційного відбору». Звідси – висновок: сутність ментальності українського письменника проявляється в тяжінні до індивідуальної свідомості, натомість китайського – до колективної. Однак у статті здебільшого акцентовано на екзистенційній універсалізації образів‑символів творчості митців, на те загальне, що присутнє в будь-якій культурі.
The article is devoted to the study of existential dimensions in the short prose of Geo Shkurupiy’s and Lu Xun. In the story by Geo Shkurupiy «The Dragon’s Winner» (1925), «We peel the potatoes» (1931), «Black Weakness» (1931), «In the valley of the river Iro» (1932) and the story by Lu Sinya «The True History of the Aung» (1921), «Diary of a Madman» (1918), «The Happy Family» (1924) the image of the «little man» as an archetype of an active fighter for justice, love and happiness is considered. Both Ukrainian and Chinese writers describe the «heroic deed» of a common man existential problems, and thus stereotypes of his perception are debunked. The study raises the problems of a person’s choice in the «boundary situation», as well as unconscious mental processes and their role in the character’s behavior. From the point of view of existentialism, parallels of works are presented not only by analogy, but also by contrast, where the riddle of the human mentality of Europe and the Far East is mixed. After all, the dialectics of the soul is much deeper and complicated than the inference of scientific judgments. A person, no matter poor or wealthy, becomes a hostage of his passion for enrichment. The only difference is that some have such a vital need whereas others do not. However, artistic typology of the individual and social nature of characters in artistic writings by Geo Shkurupiy and Lu Xun involves «existential selection». Hence, we may conclude that the essence of mentality of the Ukrainian writer manifests itself in the tendency towards individual consciousness, whereas Chinese authors tend to the collective. However, the article focuses mostly on the existential universalization of symbolic images of the writers under consideration, on general notions present in any culture.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65286
ISSN: 2663-4899
Располагается в коллекциях:Закарпатські філологічні студії Випуск 34 Том 2 2024

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ЕКЗИСТЕНЦІЙНІ ВИМІРИ В МАЛІЙ ПРОЗІ ҐЕО ШКУРУПІЯ.pdf542.59 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.