Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65974
Title: | Роль неформальної освіти в соціальній адаптації дітей і молоді |
Other Titles: | Role of non formal education in social adaptation of children and youth |
Authors: | Козубовська, Ірина Василівна Козубовський, Максим Ростиславович |
Keywords: | adaptation, educational work, children, youth, non formal education, leisure, виховна робота, діти, молодь, неформальна освіта, дозвілля |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Козубовська І., Козубовський М. Роль неформальної освіти в соціальній адаптації дітей і молоді. Norvegian Journal of Development of the International Science. 2021. Vol. 53 (3). P. 35–38. |
Series/Report no.: | Norvegian Journal of Development of the International Science; |
Abstract: | This article deals with the problem of educational work with juveniles. It is underlined that especially urgent
this problem is for «juveniles at risk» with different deviations in adaptation. The possibilities of non formal edu cation in the work with this category of youth are discussed. Special attention is paid to the leisure activity. The
main task of this work is the formation of social competence of juveniles at risk and prevention of deviant behavior. В статті розглядаються питання виховання неповнолітніх. Наголошується на важливості організації відповідної виховної роботи з неповнолітніми, які мають порушення в соціальній адаптації. Цю категорію неповнолітніх часто відносять до групи ризику. Обговорюються можливості неформальної освіти з деза даптованими неповнолітніми. Важливе значення в цьому плані надається організації продуктивного дозвілля неповнолітніх. Головним завданням в цій роботі є формування соціальної компетентності дітей і молоді, попередження девіантної поведінки. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/65974 |
ISSN: | 3453-9875 |
Appears in Collections: | Навчально-методичні видання кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.