Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67174
Название: Особливості управління поведінкою персоналу в сучасних умовах
Другие названия: Features of personnel behavior management in modern conditions
Авторы: Сазонова, Т. О.
Курченко, А. Д.
Заліпа, Т. М.
Ключевые слова: організаційна поведінка, згуртованість, колектив, персонал, комунікації, цінності, стрес, organizational behavior, cohesion, team, staff, communications, values, stress
Дата публикации: 2022
Издательство: Видавничий дім «Гельветика»
Библиографическое описание: Сазонова, Т. О. Особливості управління поведінкою персоналу в сучасних умовах / Т. О. Сазонова, А. Д. Курченко, Т. М. Заліпа // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство / редкол.: М. М. Король (голов. ред.), М. М. Палінчак, Я. П. Дроздовський та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2022. – Вип. 42. – С. 125–129. – Бібліогр.: с. 128–129 (9 назв); рез. укр., англ. URL http://www.visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/42_2022ua/24.pdf
Серия/номер: Міжнародні економічні відносини та світове господарство;
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена висвітленню питань управління організаційною поведінкою в сучасних умовах функціонування організацій та підприємств. Описані поняття «організаційної поведінки», чинники, що впливають на її формування, концептуальна модель управління організаційно поведінкою в системі управління персоналом, стратегічні завдання управління поведінкою та система основних цілей управління організаційною поведінкою в сучасних умовах, переваги управління поведінкою для організації та працівника. Розглянуті особливості управління організаційною поведінкою в умовах військових дій та сформований ряд пропозицій щодо удосконалення менеджменту персоналу, з огляду на специфіку стану зовнішнього середовища організації. Зокрема, приділена увага удосконаленню комунікаційної політики на мікрорівні, формуванню у персоналу навичок саморегуляції та адаптації до стресу.
The article was devoted to the issues of organizational behavior management in modern conditions of organization’s and enterprise’s functioning, and more precisely – in martial law. The concepts of «organizational behavior», factors influencing on its formation (external: politics, economics, social environment, etc.; and internal: level of competence, personal values, self-development plans, expectations, self-concept, age, etc.). The conceptual model of organizational behavior management in the personnel management system was presented. Strategic tasks of behavior management were described: ensuring the development of labor potential, its effective use, the formation of effective motivational mechanism and conflict management mechanism, loyalty system, staff cohesion. Direct the system of the main goals of organizational behavior management in modern conditions. There were: form a sense of unity, organization and unity of staff, develop cooperation, mutual assistance and healthy competition, achieve understanding within the work process, form and maintain team spirit, create a comfortable environment of organizations, increase staff productivity, improve staff quality, strengthen the authority of top management, increase staff loyalty, etc. The advantages of behavior management for the organization in general and the employee in particular were analyzed. Features of organizational behavior management in the conditions of military actions were considered and a number of offers concerning improvement of HR-management taking into account specificity of organization’s external environment condition were formed. In particular, attention was paid to improving communication policy at the micro level (developing joint planning skills, discussing problems and issues, developing a common strategy, etc.), developing staff skills of self-regulation (mental techniques and mastering a number of basic breathing exercises) and stress adaptation, overcoming stress at work), self-management (recommendations for effective communication and self-satisfaction). In general, attention was paid to the fact, that a well-established mechanism of behavior management allows not only to form an effective model of preservation, use and retention of personnel, while achieving organizational goals, but also to help each employee in professional, competence, personal growth.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67174
ISSN: 2413-9971
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. Випуск 42 - 2022

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ПОВЕДІНКОЮ ПЕРСОНАЛУ.pdf356.45 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.