Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67658
Название: | Формування українськомовної комунікативної компетентності в умовах воєнного стану: питання мотивації іноземних студентів-медиків (досвід анкетування). |
Другие названия: | FORMATION OF UKRAINIAN-LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE UNDER MARTIAL LAW: THE ISSUE OF MOTIVATION OF FOREIGN MEDICAL STUDENTS (SURVEY EXPERIENCE) |
Авторы: | Бойчук, Олена Анатоліївна |
Ключевые слова: | українська мова як іноземна, навчання та освіта, воєнний стан, комунікативна компетентність, мотивація |
Дата публикации: | 2024 |
Издательство: | Острог : Вид-во НаУОА |
Библиографическое описание: | Бойчук О. А. Формування українськомовної комунікативної компетентності в умовах воєнного стану: питання мотивації іноземних студентів-медиків (досвід анкетування). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія». Острог : Вид-во НаУОА, 2024. Вип. 21(89). С. 168–172 DOI: 10.25264/2519-2558-2024-21(89)-168-172 |
Краткий осмотр (реферат): | Мотивація відіграє ключову роль у вивченні української (як і будь-якої іноземної) мови та має важливе значення для успішного формування українськомовної комунікативної компетентності. Питання підтримання постійного інтересу та мотивації до вивчення мови були важливим завжди, але в умовах воєнного стану вони по особливому увиразнилися і загострилися. Іноземні студенти-медики, які змушені були виїхати за межі України з початком повномасштабного вторгнення, опинилися поза межами мовного середовища і втратили комунікативну потребу для активного використання мови. Це, звичайно, вплинуло і на їхню внутрішню мотивацію вивчення мови. Задля збереження ефективності формування українськомовної комунікативної компетентності вирішили з’ясувати, що мотивує студентів-іноземців вивчати українську мову в умовах воєнного стану. Це стало метою дослідження. Щоб дошукатися відповіді на поставлене питання, було проведене анонімне анкетування іноземних студентів медичного факультету 2 Ужгородського національного університету; проаналізовано і згруповано отримані відповіді; визначено найважливіші фактори задля підвищення якості надання освітніх послуг. В результаті проведеного дослідження дійшли таких висновків: під час війни зросло бажання вивчати українську мову з огляду на емоційний фактор (або емоційно-естетичні мотиви). Незважаючи на перебування студентів за межами України, найважливішим чинником, що продовжував впливати на бажання вивчати українську мову, залишалися соціально-комунікативні мотиви. Найрідше студенти згадували про необхідність вивчення мови як обов’язкової навчальної дисципліни (тобто з примусу). Доволі часто студенти висловлювали бажання вчити мову, щоб дізнатися більше про культурно-історичне минуле, особливості ментальності тощо. У своїх відповідях студенти звертали увагу і на дидактичні, емоційно-особистісні (вчитель як мотиватор), прагматичні мотиви. Результати дослідження мають практичну цінність: розуміння мотиваційних факторів (особливо їх пріоритетності з точки зору студентів) є надзвичайно корисною інформацією для викладачів, причому кожен може по-своєму аналізувати бажання студентів і враховувати під час своїх занять, щоб підвищувати мотивацію до вивчення української мови як іноземної та покращувати успішність формування комунікативної компетентності. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/67658 |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри громадського здоров'я та гуманітарних дисциплін |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Бойчук_УКК_стаття_Острог_2024 .pdf | 953.79 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.