Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68187
Title: | Особливості застосування здоров’язбережувальних технологій в початковій школі |
Other Titles: | Peculiarities of using health-preserving technologies in primary school |
Authors: | Потюк, Софія Василівна |
Keywords: | здоров’язбережувальні технології, здоров’язбережувальні компетенції, молодші школярі НУШ, початкова освіта, здоровий спосіб життя |
Issue Date: | Jun-2022 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Потюк, С. (2022). Особливості застосування здоров’язбережувальних технологій в початковій школі. Acta Paedagogica Volynienses, 3, 82–88 |
Abstract: | В статті висвітлено сутність та особливості формування здорового способу життя учнів початкової школи при умові застосування здоров’язбережувальних технологій. Метою статті є аналіз процесу формування здоров’язбережувальної компетенції дітей молодшого шкільного віку та визначення ролі й місця закладу початкової освіти в означеному процесі. Проаналізовано наукову базу дослідження формування здорового способу життя за допомогою здоров’язбережувальних технологій у початковій освіті. Аналіз показав на те, що вони видозмінювались разом з появою нових глобальних викликів. Визначено сутність поняття здоров’язбережувальні технології як один із чинників формування здорового способу життя дітей. Наведено підходи до трактування понять, акцентовано увагу на класифікації технологій у галузі здоров’язбереження. Процес формування здорового способу життя полягає у власній активності дитини, а результат досягається за допомогою здоров’язбережувальних техно-логій: казкотерапії, музикотерапії, пісочної терапії, пет-терапії, фототерапії, ігрової терапії, лялькотерапії, бібліотерапії, терапії кольором, сміхотерапії, ароматерапії, літотерапії тощо. Виявлено роль вчителя та пере-ваги впровадження нетрадиційних технологій в навчально-пізнавальній діяльності, що передбачають ціле-спрямовану суб’єкт-суб’єктну взаємодію, послідовну систему активних дій усіх учасників освітнього процесу. На основі аналізу розглянутих технологій можна стверджувати, що в умовах сьогодення є нагальна потреба в застосуванні арт-терапевтичних технологій, які б реалізувалися в закладі початкової освіти та у сім’ї. Зроблено узагальнюючі висновки, що для формування здорового способу життя доцільно застосовувати здоров’язбережувальні технології, що надають змогу зміцнювати та зберігати належне здоров’я молодших школярів, піклуватися про високий рівень їх самореалізації. |
Description: | DOI: https://doi.org/10.32782/apv/2022.3.12 |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68187 |
ISSN: | 2786-4693 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри фізичної терапії, реабілітації, спеціальної та інклюзивної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
707-Текст статті-1335-1-10-20220909.pdf | 389.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.