Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68639
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКупрікова, Г. В.-
dc.date.accessioned2024-12-16T11:51:01Z-
dc.date.available2024-12-16T11:51:01Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationКупрікова, Г. В. Художня архітектоніка та жанрово-композиційні особливості роману Марії Матіос «Майже ніколи не навпаки» / Г. В. Купрікова // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), М. М. Палінчак, Ю. М. Бідзіля та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 35. – С. 297–303. – Бібліогр.: с. 302–303 (32 назви); рез. укр., англ. URL http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/35/53.pdfuk
dc.identifier.issn2663-4899-
dc.identifier.urihttps://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/68639-
dc.description.abstractУ статті здійснено ґрунтовне дослідження художньої архітектоніки та жанрово-композиційних особливостей роману Марії Матіос «Майже ніколи не навпаки». Роман розглянуто як сімейну сагу, що поєднує різночасові епізоди з життя жителів буковинського села. Виявлено, що архітектоніка твору базується на багатоярусності й ретроспективності, які надають тексту особливої глибини та багатовимірності. Значну увагу приділено циклічному характеру побудови роману, який підкреслює драматизм і конфліктність сюжетних ліній, а також акцентує на взаємозв'язку між життєвими подіями героїв. Розкрито значення жанрових та стильових елементів, що використовуються авторкою для створення глибоких психологічних портретів персонажів, серед яких домінують емоційна проникливість, афористичність та метафоричність. Особливо відзначено роль техніки колажу та змішування жанрів, що дозволяє Марії Матіос ефективно поєднувати різні наративні форми, такі як сповідь, спогад, внутрішнє мовлення, створюючи тим самим ефект багатовимірності та неоднозначності кожного життєвого епізоду. У статті також розглянуто символіку часу й простору в романі, зокрема, як ці елементи впливають на структуру твору й допомагають авторці передати складність внутрішнього світу людини та її психологічний стан у різних життєвих ситуаціях. Окремо проаналізовано прийом порушення хронологічної послідовності, який сприяє створенню ефекту зворотної перспективи, що дозволяє реципієнту глибше зануритися у психологічний простір героїв. У статті також схарактеризовано основні стильові риси прози Марії Матіос, зокрема її тяжіння до глибокого психологізму, емоційної проникливості, афористичності та метафоричності. Установлено, що письменниця вдало поєднує традиційні літературні прийоми з елементами імпресіонізму, сюрреалізму та екзистенціалізму, що дозволяє їй створювати складні, багатошарові художні світи.uk
dc.description.abstractThe article conducts a thorough study of the artistic architectonics and genre-compositional features of Maria Matios’s novel «Almost Never the Other Way Around». The novel is analyzed as a family saga that intertwines episodes from different time periods in the lives of the inhabitants of a Bukovinian village. It is revealed that the novel's architectonics are based on multi-layered structures and retrospection, which lend the text significant depth and multidimensionality. Special attention is given to the cyclic nature of the novel’s construction, which emphasizes the dramatic and conflict-laden nature of the plotlines while also highlighting the interconnectedness of the characters’ life events. The significance of genre and stylistic elements employed by the author in creating deep psychological portraits of the characters is uncovered, with a focus on emotional insightfulness, aphoristic expression, and metaphorical language. The role of collage technique and genre blending, which allows Maria Matios to effectively combine various narrative forms such as confession, memory, and interior monologue, thereby creating an effect of multidimensionality and ambiguity in each life episode, is particularly noted. The article also examines the symbolism of time and space in the novel, specifically how these elements influence the structure of the work and aid the author in conveying the complexity of the characters’ inner worlds and psychological states in various life situations. The technique of disrupting chronological order is separately analyzed, as it contributes to creating a reverse perspective effect, allowing the reader to delve deeper into the psychological space of the characters. The article also characterizes the main stylistic features of Maria Matios’ prose, particularly her inclination towards deep psychological analysis, emotional insight, aphoristic expression, and metaphorical language. It is established that the author successfully integrates traditional literary techniques with elements of Impressionism, Surrealism, and Existentialism, enabling her to create complex, multi-layered artistic worlds.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherВидавничий дім "Гельветика"uk
dc.relation.ispartofseriesЗакарпатські філологічні студії;-
dc.subjectсімейна сагаuk
dc.subjectретроспективністьuk
dc.subjectжанрuk
dc.subjectкомпозиціяuk
dc.subjectпсихологізмuk
dc.subjectfamily sagauk
dc.subjectretrospectivenessuk
dc.subjectgenreuk
dc.subjectcompositionuk
dc.subjectpsychologismuk
dc.titleХудожня архітектоніка та жанрово-композиційні особливості роману Марії Матіос «Майже ніколи не навпаки»uk
dc.title.alternativeThe artistic architectonics and genre-composition features of Maria Matios's novel “Almost Never the Other Way Around”uk
dc.typeTextuk
dc.pubTypeСтаттяuk
Appears in Collections:2024 / Закарпатські філологічні студії. Випуск 35

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ХУДОНЯ АРХІТЕКТОНІКА ТА АНРОВО-КОМПОЗИЦІЙНІ.pdf418.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.