Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70476
Title: | Розгортання громадсько-політичного руху «Вихід» у медіа-дискурсі Великої Британії (2015 – червень 2016 року) |
Other Titles: | Development of the "Exit" social and political movement in the media discourse of Great Britain (2015 – june 2016) |
Authors: | Томашевська, М. В. |
Keywords: | Велика Британія, Брексіт, референдум 23 червня 2016 р., медіадискурс, медіапростір, громадсько-політичні організації, Great Britain, Brexit, referendum on June 23,2016, media discourse, media space, public and political organizations |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Видавничий дім "Гельветика" |
Citation: | Томашевська, М. В. Розгортання громадсько-політичного руху «Вихід» у медіа-дискурсі Великої Британії (2015 – червень 2016 року) / М. В. Томашевська // Регіональні студії: науковий збірник / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), І. М. Вегеш, Є. І. Гайданка та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Вип. 35. – С. 117–122. – Бібліогр.: с. 122 (21 назва); рез. укр., англ. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/35/19.pdf |
Series/Report no.: | Регіональні студії; |
Abstract: | Здійснено предметний синтезований аналіз відображення в медіапросторі Великої Британії розгортання діяльності громадсько-політичних організацій, які виступали за Брексіт у період підготовки до референдуму щодо членства країни в Європейському Союзі (від лютого 2015 р., коли Д. Кемерон оголосив про проведення референдуму,
до 23 червня 2016 р., коли він відбувся). З’ясовано, що позицію «Залишитися» обстоювали «серйозні» газети на
кшталт «Mirror», «The Guardian», «The Independent», «The Financial Times», а позицію «Вийти» – таблоїди «The
Sun», «The Daily Mail», «The Daily Express», «The Daily Telegraph», «The Sunday Times» та ін. Для протегування
позиції «Вийти» у часописах створювалися тематичні колонки і рубрики, використовувалися прийоми візуального
впливу, агресивні засоби агітації та маніпулятивні методи впливу на читача.
Зафіксовано присутність у медіапросторі близько 30 організацій, які вели агітаційну діяльність під час підготовки
до референдуму. Здійснено їхню класифікацію за п’ятьма критеріями: 1) ставлення до Брексіту: групи євроскептиків («Вийти»), єврооптимістів («Залишитися»); 2) партійно-політична орієнтація (однопартійні, міжпартійні, позапартійні); 3) ступінь присутності в медіа: «високий», «середній», «низький»; 4) характер ставлення до Брексіту:
«м’які» та «тверді» євро- песимісти / оптимісти; 5) час створення: «старі» та «нові» (виникли «до» та «після» жовтня
2015 р.).
З таких позицій схарактеризовано агітаційну діяльність трьох організаційних структур, «Vote Leave», «Leave.
eu», «Grassroots Out», які представляли табір «Вийти» та виявляли найвищу медійну активність. Хоча вони мали
однакові цілі, між ними існували відмінності в характері і методах агітації за Брексіт та точилася конкуренція за
лідерство. В агітаційній кампанії «Вийти» активно популяризувався досвід діяльності «старих» груп євроскептиків,
щоб показати глибокі коріння руху проти членства Сполученого Королівства у Євросоюзі. An objective synthesized analysis of the reflection in the media space of Great Britain of the deployment of the activities of public and political organizations that advocated Brexit during the period of preparation for the referendum on the country's membership in the European Union was carried out (from February 2015, when D. Cameron announced the referendum, to June 23 2016, when it took place). It was found that the "Remain" position was defended by "serious" newspapers such as "Mirror", "The Guardian", "The Independent", "The Financial Times", and the "Leave" position by tabloids "The Sun", "The Daily Mail", "The Daily Express", "The Daily Telegraph", "The Sunday Times", etc. In order to protect the "Leave" position, magazines created thematic columns and sections, used techniques of visual influence, aggressive means of agitation and manipulative methods of influencing the reader. The presence in the media space of about 30 organizations that conducted campaigning activities during the preparation for the referendum was recorded. They were classified according to five criteria: 1) attitude to Brexit: groups of Eurosceptics ("Leave"), Eurooptimists ("Remain"); 2) party-political orientation (single-party, inter-party, non-party); 3) the degree of presence in the media: "high", "medium", "low"; 4) the nature of the attitude towards Brexit: "soft" and "hard" European pessimists / optimists; 5) time of creation: "old" and "new" (appeared "before" and "after" October 2015). The campaign activity of three organizational structures, "Vote Leave", "Leave.eu", "Grassroots Out", which represented the "Leave" camp and showed the highest media activity, was characterized from such positions. Although they had similar aims, there were differences in the nature and methods of campaigning for Brexit and competition for leadership. In the "Leave" campaign, the experience of the "old" Eurosceptic groups was actively popularized in order to show the deep roots of the movement against the United Kingdom's membership in the European Union. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70476 |
ISSN: | 2663-6115 |
Appears in Collections: | Регіональні студії №35 2023 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
РОЗГОРТАННЯ ГРОМАДСЬКО-ПОЛІТИЧНОГО РУХУ «ВИХІД».pdf | 335.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.