Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70476
Назва: | Розгортання громадсько-політичного руху «Вихід» у медіа-дискурсі Великої Британії (2015 – червень 2016 року) |
Інші назви: | Development of the "Exit" social and political movement in the media discourse of Great Britain (2015 – june 2016) |
Автори: | Томашевська, М. В. |
Ключові слова: | Велика Британія, Брексіт, референдум 23 червня 2016 р., медіадискурс, медіапростір, громадсько-політичні організації, Great Britain, Brexit, referendum on June 23,2016, media discourse, media space, public and political organizations |
Дата публікації: | 2023 |
Видавництво: | Видавничий дім "Гельветика" |
Бібліографічний опис: | Томашевська, М. В. Розгортання громадсько-політичного руху «Вихід» у медіа-дискурсі Великої Британії (2015 – червень 2016 року) / М. В. Томашевська // Регіональні студії: науковий збірник / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), І. М. Вегеш, Є. І. Гайданка та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2023. – Вип. 35. – С. 117–122. – Бібліогр.: с. 122 (21 назва); рез. укр., англ. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/35/19.pdf |
Серія/номер: | Регіональні студії; |
Короткий огляд (реферат): | Здійснено предметний синтезований аналіз відображення в медіапросторі Великої Британії розгортання діяльності громадсько-політичних організацій, які виступали за Брексіт у період підготовки до референдуму щодо членства країни в Європейському Союзі (від лютого 2015 р., коли Д. Кемерон оголосив про проведення референдуму,
до 23 червня 2016 р., коли він відбувся). З’ясовано, що позицію «Залишитися» обстоювали «серйозні» газети на
кшталт «Mirror», «The Guardian», «The Independent», «The Financial Times», а позицію «Вийти» – таблоїди «The
Sun», «The Daily Mail», «The Daily Express», «The Daily Telegraph», «The Sunday Times» та ін. Для протегування
позиції «Вийти» у часописах створювалися тематичні колонки і рубрики, використовувалися прийоми візуального
впливу, агресивні засоби агітації та маніпулятивні методи впливу на читача.
Зафіксовано присутність у медіапросторі близько 30 організацій, які вели агітаційну діяльність під час підготовки
до референдуму. Здійснено їхню класифікацію за п’ятьма критеріями: 1) ставлення до Брексіту: групи євроскептиків («Вийти»), єврооптимістів («Залишитися»); 2) партійно-політична орієнтація (однопартійні, міжпартійні, позапартійні); 3) ступінь присутності в медіа: «високий», «середній», «низький»; 4) характер ставлення до Брексіту:
«м’які» та «тверді» євро- песимісти / оптимісти; 5) час створення: «старі» та «нові» (виникли «до» та «після» жовтня
2015 р.).
З таких позицій схарактеризовано агітаційну діяльність трьох організаційних структур, «Vote Leave», «Leave.
eu», «Grassroots Out», які представляли табір «Вийти» та виявляли найвищу медійну активність. Хоча вони мали
однакові цілі, між ними існували відмінності в характері і методах агітації за Брексіт та точилася конкуренція за
лідерство. В агітаційній кампанії «Вийти» активно популяризувався досвід діяльності «старих» груп євроскептиків,
щоб показати глибокі коріння руху проти членства Сполученого Королівства у Євросоюзі. An objective synthesized analysis of the reflection in the media space of Great Britain of the deployment of the activities of public and political organizations that advocated Brexit during the period of preparation for the referendum on the country's membership in the European Union was carried out (from February 2015, when D. Cameron announced the referendum, to June 23 2016, when it took place). It was found that the "Remain" position was defended by "serious" newspapers such as "Mirror", "The Guardian", "The Independent", "The Financial Times", and the "Leave" position by tabloids "The Sun", "The Daily Mail", "The Daily Express", "The Daily Telegraph", "The Sunday Times", etc. In order to protect the "Leave" position, magazines created thematic columns and sections, used techniques of visual influence, aggressive means of agitation and manipulative methods of influencing the reader. The presence in the media space of about 30 organizations that conducted campaigning activities during the preparation for the referendum was recorded. They were classified according to five criteria: 1) attitude to Brexit: groups of Eurosceptics ("Leave"), Eurooptimists ("Remain"); 2) party-political orientation (single-party, inter-party, non-party); 3) the degree of presence in the media: "high", "medium", "low"; 4) the nature of the attitude towards Brexit: "soft" and "hard" European pessimists / optimists; 5) time of creation: "old" and "new" (appeared "before" and "after" October 2015). The campaign activity of three organizational structures, "Vote Leave", "Leave.eu", "Grassroots Out", which represented the "Leave" camp and showed the highest media activity, was characterized from such positions. Although they had similar aims, there were differences in the nature and methods of campaigning for Brexit and competition for leadership. In the "Leave" campaign, the experience of the "old" Eurosceptic groups was actively popularized in order to show the deep roots of the movement against the United Kingdom's membership in the European Union. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70476 |
ISSN: | 2663-6115 |
Розташовується у зібраннях: | Регіональні студії №35 2023 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
РОЗГОРТАННЯ ГРОМАДСЬКО-ПОЛІТИЧНОГО РУХУ «ВИХІД».pdf | 335.75 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.