Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70528
Название: | Competence in Training Future Officers for Moral and Psychological Support at the Military Department of the University |
Другие названия: | Компетентність у підготовці майбутніх офіцерів з морально-психологічного забезпечення на військовій кафедрі університету |
Авторы: | BABAK, Serhii A. STADNIK, Anatoliy V. NEMINSKYI, Ihor V. |
Ключевые слова: | education, psychological support, professional competence, block diagram, officers |
Дата публикации: | 30-мар-2021 |
Издательство: | International Journal of Education and Science |
Библиографическое описание: | Babak, S. A., Stadnik, A. V., & Neminskyi, I. V. (2021). Kompetentnist u pidhotovtsi maibutnikh ofitseriv z moralno-psykholohichnoho zabezpechennia na viiskovii kafedri universytetu [Competence in training future officers for moral and psychological support at the military department of the university]. International Journal of Education and Science, 4(1), 33–40. https://doi.org/10.26697/ijes.2021.1.4 [in Ukrainian] |
Серия/номер: | 4;1 |
Краткий осмотр (реферат): | Background: Training future officers of moral-psychological support at the military department of the university involves the formation of knowledge, skills, and professional and personal psychological qualities acquired in the process of professional training, providing the ability to constantly psychologically influence the subordinate unit by performing functional duties. Purpose: To determine the psychological conditions for the formation of future officers’ professional competencies on moral-psychological support during training at the military department of the university, based on analysis and conclusions to create a structural scheme of their formation. Materials and Methods: The research methodology is based on theoretical and practical experience, analysis of unique psychological literature study, and generalization of professional experience in the Armed Forces of Ukraine and other military formations. Results: The developed matrix of the officer for moral-psychological support of the Armed Forces of Ukraine is formed from general, unique, and primary (psychological study, psychological training, psychological support, recovery (rehabilitation) knowledge, skills, and abilities. The proposed uctculturalheme or the formation of future officers' professional competence on oral-psychological support in the process of acquiring capabilities in the military department of the university consists of the following blocks: the necessary professional competence, primary, general, and unique competencies: general and professional requirements for the training of officers for moral and psychological support; educational and methodical support; diagnosing competencies in the learning process. Conclusions: Determined psychological conditions for forming the officer’s professional competencies on moral-psychological support is an effective tool for organizing a system of training a competent professional. The proposed block diagram is open, constantly evolving, and, if necessary, can be supplemented with new ccomponents |
Описание: | Вступ: Підготовка майбутніх офіцерів структур морально-психологічного забезпечення на військовій кафедрі університету передбачає формування знань, умінь, навичок, професійно-особистісних психологічних якостей, набутих у процесі фахової підготовки, що забезпечують здатність постійно здійснювати психологічний вплив на підпорядкований підрозділ шляхом виконання функціональних обов’язків. Мета: Визначити психологічні умови формування професійних компетентностей майбутніх офіцерів з морально-психологічного забезпечення під час навчання на військовій кафедрі університету, на основі аналізу та висновків створити структурну схему їх формування. Матеріали і Методи: Методологія дослідження базується на теоретичному та практичному досвіді, аналізі спеціальної психологічної літератури, вивченні й узагальненні професійного досвіду у Збройних Силах України та інших військових формуваннях. Результати: Визначено, що матриця офіцера з морально-психологічного забезпечення Збройних Сил України утворюється із загальних, спеціальних та головних (психологічне вивчення, психологічна підготовка, психологічний супровід, відновлення (реабілітація) знань, умінь та навичок. Запропонована структурна схема формування професійної компетентності майбутніх офіцерів з морально-психологічного забезпечення у процесі набуття спроможностей на військовій кафедрі університету складається з наступних блоків: блок необхідних професійних компетентностей, блоки головних, загальних та спеціальних компетентностей, блоки загальних та фахових вимог до підготовки офіцерів з морально-психологічного забезпечення, блок навчально-методичного забезпечення та блок діагностування компетентностей в процесі навчання. Висновки: Визначені психологічні умови формування професійних компетентностей офіцера з морально- психологічного забезпечення розглядаються як ефективний інструментарій організації системи підготовки компетентного професіонала. Запропонована структурна схема є відкритою, постійно розвивається та за необхідністю може бути доповнена новими компонентами в подальшому. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://doi.org/10.26697/ijes.2021.1.4 https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70528 |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри психології |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
ijes.2021.1.4.pdf | 2.02 MB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.