Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70779
Title: Конкурентна розвідка як інструмент формування стратегії компанії
Other Titles: Competitive intelligence as a tool for forming the company's strategy
Authors: Усов, Д. С.
Keywords: конкурентна розвідка, бізнес, тактична конкурентна розвідка, стратегічна конкурентна розвідка, конкуренти, конкурентні переваги, competitive intelligence, business, tactical competitive intelligence, strategic competitive intelligence, competitors, competitive advantages
Issue Date: 2024
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Усов, Д. С. Конкурентна розвідка як інструмент формування стратегії компанії / Д. С. Усов // Регіональні студії: науковий збірник / редкол.: М. М. Палінчак (голов. ред.), І. М. Вегеш, Є. І. Гайданка та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2024. – Вип. 38. – С. 48–52. – Бібліогр.: с. 51–52 (20 назв); рез. укр., англ. URL http://regionalstudies.uzhnu.uz.ua/archive/38/9.pdf
Series/Report no.: Регіональні студії;
Abstract: Сучасний бізнес означений надзвичайною конкуренцією та різноманітними викликами й ризиками як наслідком зміни ринкової кон’юнктури, появи новітніх технологій і засобів маркетингу, а також високим рівнем невизначеності, постійною зміною конкурентного середовища. Одним з ефективних інструментів формування бізнес-стратегії компанії за цих умов є конкурентна розвідка, яка передбачає не суто відстеження інформації про конкурентів, а збирання й аналіз інформації для підтримки процесу прийняття рішень у бізнесі із широкого спектра джерел залежно від очікуваного результату. На підставі досвіду провідних компаній у конкурентній розвідці виокремлюють дві складові – тактичну і стратегічну. Тактична конкурентна розвідка полягає в досягненні короткострокових цілей (розроблення, зміна цінової політики або залучення ключового клієнта). Стратегічна конкурентна розвідка сприяє досягненню довгострокових цілей бізнесу (зміна п’ятирічної стратегії, визначення «вільних ніш» на ринку). Справжня цінність конкурентної розвідки виявляється в тому, щоб надати менеджерам компанії організаційний інструмент, який дозволить зрозуміти, що конкурент зробить у майбутньому, а не те, що він уже зробив. Конкурентна розвідка дозволяє сформувати розуміння конкурентного середовища, виявити конкурентні загрози й можливості, розробити стратегії для досягнення конкурентної переваги та зрештою отримати стратегічну перевагу в бізнес-середовищі. Часто вона спрямована на довгострокову перспективу, розглядаючи тенденції в конкурентному середовищі протягом певного періоду та здійснюючи прогнозування потенційних майбутніх сценаріїв, що допомагає передбачити зміни на ринку та спланувати відповідні заходи. Структурний аналіз, який здійснюється в межах конкурентної розвідки, становить фундаментальну основу для формулювання конкурентної стратегії в бізнес-середовищі. Конкурентну розвідку активно використовують у прогресивних компаніях розвинутих країнах, адже менеджери усвідомлюють, що за відсутності контролю за діяльністю конкурентів їхні стратегічні плани будуть безуспішними. Новітня парадигма в економіці розвинутих країн ґрунтується на самоаналізі, самодостатності й самооновленні, що потребує застосування можливостей конкурентної розвідки, орієнтованої на розвиток.
Modern business is characterized by extreme competition and is full of various challenges and risks due to changes in the market situation, the emergence of the latest technologies and marketing tools, as well as a high level of uncertainty, a constant change in the competitive environment. One of the effective tools for forming a company's business strategy in certain conditions is competitive intelligence, which is not a simple tracking of information about competitors. It consists in collecting and analyzing information to support the decision-making process in business and relies on a wide range of sources, depending on the expected result. Based on the experience of leading companies in competitive intelligence, two components are distinguished: tactical and strategic. Tactical competitive intelligence consists in achieving short-term goals (developing, changing pricing policy or attracting a key customer). Strategic competitive intelligence contributes to the achievement of long-term business goals (change of 5-year strategy, definition of "vacant niches" in the market). The real value of competitive intelligence is to provide company managers with an organizational tool that will allow them to understand what the competitor will do in the future, not what he has already done. Competitive intelligence allows you to form an understanding of the competitive environment, identify competitive threats and opportunities, develop strategies to achieve competitive advantage and, as a result, gain a strategic advantage in the business environment. It often takes a long-term perspective, looking at trends in the competitive environment over a period of time and forecasting potential future scenarios, which helps anticipate market changes and plan accordingly. Structural analysis, which is carried out within the framework of competitive intelligence, forms the fundamental basis for formulating a competitive strategy in the business environment. Competitive intelligence is used in developed countries in companies that are actively developing, because managers understand that in the absence of control over their activities, their strategic plans will fail. The latest paradigm in the economy of developed countries is based on introspection, self-sufficiency and self-renewal, which requires the application of development-oriented competitive intelligence capabilities.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70779
ISSN: 2663-6115
Appears in Collections:Регіональні студії №38 2024

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
КОНКУРЕНТНА РОЗВІДКА ЯК ІНСТРУМЕНТ.pdf391.99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.