Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71284
Назва: Зарубіжний досвід партнерства школи, закладів дошкільної освіти з суспільними інститутами у профілактиці адиктивної поведінки неповнолітніх
Автори: Козубовська, Ірина Василівна
Милян, Жанна Іванівна
Козубовський, М.Р.
Ключові слова: девіантна поведінка, адиктивна поведінка, партнерство, профілактика, навчання, виховання, початкова школа, дошкільна освіта.
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Козубовська І.В., Милян Ж.І., Козубовський М.Р. Зарубіжний досвід партнерства школи, закладів дошкільної освіти з суспільними інститутами у профілактиці адиктивної поведінки неповнолітніх. Суспільство та національні інтереси. 2025. № 2(10). С. 179-194.
Серія/номер: Суспільство та національні інтереси. 2025. № 2(10).;
Короткий огляд (реферат): Проблема адиктивної поведінки (схильність до вживання алкоголю, наркотиків та інших психогенних речовин) останнім часом стає все більш актуальною в Україні. Викликає тривогу швидке розповсюдження наркоманії серед неповнолітніх, що становить небезпеку як для самої особистості, її подальшого розвитку, так і для всього суспільства. Тому надзвичайно важливим є пошук ефективних шляхів профілактики цього негативного явища. Оскільки проблема адиктивної поведінки характерна для багатьох зарубіжних країн, доцільним є вивчення зарубіжного досвіду, зокрема США, де наявні значні здобутки в дослідженні цієї проблеми. Метою статті є аналіз досвіду профілактики адиктивної поведінки неповнолітніх у процесі партнерської взаємодії суспільних інститутів США. Результати дослідження свідчать, що США проводять державну політику таким чином, щоб процес поширення і вживання наркотичних речовин завжди контролювався через державні, приватні, суспільні структури. Державна система соціально-правової й психолого-педагогічної допомоги є основною ланкою профілактики наркозалежності, яка організує й координує всю діяльність. Держава на зовнішньому і внутрішньому рівнях створює умови для успішності реалізації профілактичних програм. Особлива увага звертається на профілактичну роботу з неповнолітніми, починаючи з дошкільного віку. Основною складовою профілактичної діяльності є профілактична програма, і залежно від того, на яку категорію населення вона розрахована, яку мету вона переслідує, визначається зміст програми, методи проведення роботи. Кожна програма містить такі частини: освітню (озброєння особистості знаннями й навичками опору наркозалежності), соціальну (зміна навколишнього соціального середовища) і педагогічну (робота з родиною, однолітками). Найбільш відомі програми: «Drug education», «STAR», «Life Skills Training», «Adolescent Alcohol Prevention Trial», «Strengthening the Family» та ін. Вони реалізуються у процесі партнерської взаємодії родини, соціальних служб, освітніх закладів, правоохоронних органів, медичних закладів, релігійних і волонтерських організацій, засобів масової інформації тощо.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71284
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
19741-Текст статті-22081-1-10-20250215.pdf277.65 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.