Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71361
Назва: Ретроспективний аналіз становлення системи науково-дослідницької діяльності студентів у європейських університетах
Інші назви: Retrospective analysis of the formation of the system of student research activities in European universities
Автори: Канюк, Олександра Любомирівна
Ключові слова: європейські університети, здобувачі вищої освіти, інновації в освіті, інтернаціоналізація освіти, науково-дослідницька діяльність студентів, European universities, students of higher education institutions, innovations in education, education internationalization, scientific and research activities of students
Дата публікації: 2024
Видавництво: УжНУ
Бібліографічний опис: Канюк, О. Л. Ретроспективний аналіз становлення системи науково-дослідницької діяльності студентів у європейських університетах / О. Л. Канюк // Науковий вісник Ужгородського університету : збірник наукових праць; серія : Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. О. Бартош. – Ужгород: ДВНЗ "УжНУ", 2024. –Вип. 2 (55). – С. 23–27. – рез. укр., англ. – Бібліогр.: с. 26–27 (10 назв)
Серія/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Короткий огляд (реферат): Представлено історико-педагогічний аналіз становлення та розвитку системи науково-дослідницької діяльності студентів у європейських закладах вищої освіти. Досліджено еволюцію цієї системи від зародження перших університетів у середньовіччі до сучасного етапу розвитку вищої освіти в Європі. Розглянуто особливості організації науково-дослідницької діяльності студентів у провідних європейських університетах, таких як Оксфордський університет, Технічний університет м.Мюнхен та Університет Лейдена. Аналізується роль студентських наукових товариств у розвитку дослідницької культури та формуванні наукового світогляду студентів. Розглянуто питання фінансування студентської науково-дослідницької діяльності, механізмів підтримки студентських досліджень, включаючи державні гранти, університетські фонди та програми приватних компаній. Мета статті полягає у проведенні порівняльного історико-педагогічного аналізу систем науково-дослідницької діяльності студентів у різних європейських країнах, виявленні спільних тенденцій та національних особливостей. Методи дослідження: історико-педагогічний аналіз літератури, синтез, порівняння та теоретичне узагальнення. Практичне значення дослідження полягає в можливості ефективного використання студентами досвіду становлення системи науково-дослідницької діяльності студентів провідних європейських університетів.
The article presents a historical and pedagogical analysis of the formation and development of the system of student scientific research activities in European institutions of higher education. The evolution of this system is studied, tracing its roots from the birth of the first universities in the Middle Ages to the modern stage of higher education development in Europe. Special attention is given to analyzing the impact of world wars, technological progress, and globalization on the development of student research. The article examines the peculiarities of organizing student research activities in leading European universities, including the University of Oxford, the Technical University of Munich, and Leiden University. The role of student scientific societies in cultivating a research culture and shaping the scientific outlook of students is also analyzed. Attention is paid to the issue of financing student research activities, with various mechanisms for supporting student research considered, including state grants, university funds, and private company programs. The components of the student research activity system discussed ‒ such as the integration of research into the educational process, international cooperation, use of advanced technologies, interdisciplinary approaches, and alignment with societal needs ‒ demonstrate their effectiveness in training new researchers who can address modern challenges and contribute to the development of science and society. The purpose of the article is to conduct a historicalpedagogical analysis of student research activity systems in different European countries. The research methods applied: historical-pedagogical, literature analysis, synthesis, comparison, and theoretical generalization.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71361
ISSN: 2524-0609
Розташовується у зібраннях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (55) - 2024

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
РЕТРОСПЕКТИВНИЙ АНАЛІЗ СТАНОВЛЕННЯ.pdf315.57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.