Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71460
Title: | Підвищення ефективності стратегічного менеджменту підприємств готельно-ресторанного бізнесу на основі концепції контролінгу |
Authors: | Шулла, Роман Степанович Попик, Мар'яна Михайлівна Зеліч, Вікторія Вікторівна |
Keywords: | контролінг, стратегічний менеджмент, управлінські рішення, готельно-ресторанний бізнес, інформаційно-аналітичне забезпечення, маржинальний прибуток, рентабельність продажу, controlling, strategic management, management decisions, hotel and restaurant business, information and analytical support, profit margin, profitability of sales |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Helvetica |
Citation: | Попик М. М. Підвищення ефективності стратегічного менеджменту підприємств готельно-ресторанного бізнесу на основі концепції контролінгу / Р. С. Шулла, М. М. Попик, І. І. Січка // Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. – Випуск 3 (113), 2024 – С. 43-52. |
Abstract: | Метою дослідження є розробка науково-практичних рекомендацій щодо забезпечення стратегічного менеджменту релевантною інформацією на основі концепції контролінгу. Методика дослідження включає загальнонаукові методи такі як індукції, дедукції, класифікації, порівняння, системний аналіз,
а також специфічні методи такі як фінансове моделювання, фінансовий аналіз та ін. Результатами дослідження стала розробка системи інформаційно-аналітичного забезпечення стратегічного менеджменту релевантною інформацією на основі контролінгу, яка враховує організаційно-технологічні особливості
господарської діяльності підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Практична значущість проведеного дослідження полягає у можливості застосування запропонованих методичних підходів контролінгу
при стратегічному плануванні асортиментної політики підприємств готельно-ресторанного бізнесу, що
дозволить підвищити ефективність управлінських рішень щодо селекції і оптимізації асортименту надаваних послуг розміщення. В статті досліджується проблема підвищення ефективності стратегічного
менеджменту підприємств готельно-ресторанного бізнесу на основі концепції контролінгу. Обґрунтовано, що основними чинниками необхідності впровадження в практику бізнес-діяльності систем стратегічного менеджменту стали зростання динаміки та невизначеності зовнішнього середовища, а також
посилення конкуренції на ринках. Обґрунтовано, що дієвість інструментів стратегічного управління не
є достатньою, якщо на підприємстві відсутня відповідна система інформаційно-аналітичного забезпечення менеджменту релевантною інформацією. Доведено, що перспективним напрямом підвищення ефективності стратегічного менеджменту на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу є впровадження
в організаційну структуру служби контролінгу, на яку б покладалися завдання інформаційно-аналітичної
підтримки процесу управління. При цьому ключовим інструментом контролінгу виступає система управлінського обліку, організована відповідно до інформаційних потреб управління. В статті проведено порівняльний аналіз інформативності традиційної для вітчизняної практики системи обліку фінансових результатів відповідно до національних П(С)БО та системи обліку фінансових результатів в рамках концепції
контролінгу. Виявлено, що для інформаційно-аналітичної підтримки стратегічних управлінських рішень
щодо виробничої програми на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу доцільно застосовувати аналітичні показники контролінгу, які базуються на даних про маржинальну собівартість та маржинальний
прибуток послуг розміщення. The purpose of the study is to develop scientific and practical recommendations for providing strategic management with relevant information based on the concept of controlling. Research methodology includes general scientific methods such as induction, deduction, classification, comparison, system analysis, as well as specific methods such as financial modeling, financial analysis, etc. Findings: the development of a system of information and analytical support for strategic management with relevant information based on controlling, which takes into account the organizational and technological features of the economic activity of enterprises of the hotel and restaurant business. The practical value of the conducted research lies in the possibility of applying the proposed methodical approaches of controlling in the strategic planning of the assortment policy of hotel and restaurant business enterprises, which will increase the effectiveness of management decisions regarding the selection and optimization of the assortment of provided accommodation services. The article examines the problem of increasing the efficiency of strategic management of hotel and restaurant business enterprises based on the concept of controlling. It is substantiated that the main factors of the need to implement strategic management systems into the practice of business activity are the growth of dynamics and uncertainty of the external environment, as well as increased competition in the markets. It is substantiated that the effectiveness of strategic management tools is not sufficient if the enterprise does not have an appropriate information and analytical system of providing management with relevant information. It has been proven that a promising direction for increasing the effectiveness of strategic management at hotel and restaurant business enterprises is the introduction into the organizational structure the controlling department, which would be entrusted with the tasks of information and analytical support of the management process. At the same time, the key controlling tool is the management accounting system, organized in accordance with the information needs of management. In the article, a comparative analysis of the informativeness of the traditional for domestic practice accounting system of financial results and the accounting system of financial results within the framework of the concept of controlling is carried out. It is found that for informational and analytical support of strategic management decisions regarding the production program at the enterprises of the hotel and restaurant business, it is advisable to use analytical indicators of controlling, which are based on data on the marginal cost and profit margin of accommodation services. |
Description: | DOI: https://doi.org/10.37734/2409-6873-2024-3-6 |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71460 |
ISSN: | 2409-6873 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри туристичної інфраструктури та сервісу |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
271-Текст статті-255-1-10-20241009 (1).pdf | 409.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.