Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71651
Название: | Підвищення ефективності управління бізнес-процесами на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу |
Авторы: | Попик, Мар'яна Михайлівна Шулла, Роман Степанович Січка, Іван Іванович |
Ключевые слова: | бізнес-процес, готельно-ресторанний бізнес, ефективність, маржинальний прибуток, економічні показники, дивізіональна організаційна структура, business process, hotel and restaurant business, efficiency, profit margin, economic indicators, divisional organizational structure |
Дата публикации: | 2025 |
Издательство: | Вісник Одеського національного університету. Економіка. Том 30, Випуск 1 (103). |
Библиографическое описание: | Попик М. М. Підвищення ефективності управління бізнес-процесами на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу / Р. С. Шулла, М. М. Попик, І. І. Січка // Вісник Одеського національного університету. Економіка. – 2025. – Том 30. – Випуск 1 (103). – С. 67-73. |
Краткий осмотр (реферат): | У статті досліджена проблема підвищення ефективності управління на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу в умовах конкурентного ринкового середовища. Проведено класифікацію бізнес-процесів підприємства готельно-ресторанного бізнесу, яка базується на критерії «результату бізнес-процесу». Обґрунтовано, що ключовим бізнес-процесом підприємства індустрії гостинності є його технологічний процес,
результатом якого є ринкові послуги. Виявлено, що технологічний процес підприємств індустрії гостинності
представляє собою конгломерат технологічних процесів готельного бізнесу, ресторанного бізнесу та бізнесу
з виробництва інших комплементарних послуг. Системно розглянуті сучасні підходи до оцінки ефективності бізнес-процесів підприємств індустрії гостинності. Запропоновано концепцію аналізу та оцінки ефективності технологічних бізнес-процесів на оперативному (кількісні та вартісні показники) та стратегічному
рівні (інтегральні вартісні показники). Запропоновано підхід до оцінки ефективності технологічних бізнеспроцесів підприємства готельно-ресторанного бізнесу на основі інтегрального показника маржинального
прибутку з диференціацією блоку постійних та дискреційних витрат в розрізі напрямів бізнес-діяльності.
Обґрунтовано доцільність впровадження в практику бізнес-діяльності підприємств готельно-ресторанного
бізнесу дивізіональної організаційної структури, що створює передумови використання механізму матеріального стимулювання персоналу дивізіону на основі участі останнього у розподілі прибутку. The paper studies the problem of improving the management efficiency at the enterprises of the hotel and restaurant business in a competitive market environment. The classification of business processes of the enterprise of the hotel and restaurant business is carried out, which is based on the criterion of "business process result". It is substantiated that the key business process of the enterprise of the hospitality industry is its technological process, the result of which is market services. It is established that the technological process of the enterprises of the hospitality industry is a conglomerate of technological processes of the hotel business, restaurant business and business for the production of other complementary services. One of the areas of improving the quality of business process management in hospitality industry enterprises is the development of modern tools in the form of appropriate cost and quantitative indicators for assessing the effectiveness of business processes, the use of which in the management system would improve both the motivational influence at all hierarchical levels in the organizational structure, and the effectiveness of the corrective influence of management in the operational management of technological business processes. The concept of analysis and evaluation of the efficiency of technological business processes at the operational (quantitative and cost indicators) and strategic levels (integrated cost indicators) is proposed. An approach to evaluating the efficiency of technological business processes of a hotel and restaurant business enterprise is proposed based on the integral indicator of profit margin with differentiation of the block of fixed and discretionary costs in terms of business activities. The expediency of introducing a divisional organizational structure into the practice of business activities of hotel and restaurant business enterprises is substantiated, which creates prerequisites for using the mechanism of material incentives for divisional personnel based on the latter's participation in profit distribution. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/71651 |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри туристичної інфраструктури та сервісу |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
репозитарій.pdf | 615.4 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.