Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72315
Назва: Дослідження соціоемоційної компетентності та її значення в розвитку особистості студентів
Інші назви: Research of socio-emotional competence and its importance in students' personality development
Автори: Бойченко, Аліна Олегівна
Шукалова, Ольга Сергіївна
Джаббарова, Лілія Володимирівна
Ключові слова: соціальний інтелект, емоційний інтелект, соціоемоційний інтелект, соціальна компетентність, емоційна компетентність, соціоемоційна компетентність, саморегуляція, студентський вік
Дата публікації: 2020
Видавництво: Габітус
Бібліографічний опис: Бойченко А. О., Шукалова О. С., Джаббарова Л. В. Дослідження соціоемоційної компетентності та її значення в розвитку особистості студентів. Габітус. 2020. Вип. 18 (2). С.18-22.
Короткий огляд (реферат): У статті здійснено теоретико-аналітичний огляд наукових розвідок учених на предмет пошуку конгруентного психосоціального конструкту молодої людини, що відповідає сучасним мінливим викликам суспільства. Розглянуто поняття «соціальний інтелект» та «емоційний інтелект», установлено зв’язок між ними, заснований на схожості структур, що дає змогу інтегрувати їх у поняття «соціоемоційний інтелект». Відсутність у структурі соціоемоційного інтелекту регуляційного, поведінкового компонента зумовило подальші пошуки. Проаналізовано поняття «соціальна компетентність» та «емоційна компетентність», знайдено їх специфічні точки перетину. Єднальними категоріями для означених конструктів є поняття «спілкування», «пізнання», «розуміння» й «діяльність», які дають змогу об’єднати їх у єдине поняття «соціоемоційна компетентність». Проведено дослідження сутності соціально-емоційної компетентності, її визначень, структурних компонентів, найбільш стабільними з яких виявилися такі: розуміння емоцій чужих і власних, саморегуляція та емпатія. Установлено, що соціально-емоційна компетентність є саме тим особистісним конструктом, формування й розвиток якого сприяє порозумінню особистості не тільки із соціальним середовищем, а й із власним «Я»; визначено її провідну роль саме для студентської молоді як специфічної вікової категорії, що потребує додаткових внутрішніх резервів. Узагальнені сфери життєдіяльності студентства, для яких високий рівень розвитку соціоемоційної компетентності є особливо актуальним, а саме особистісну, міжособистісну та навчально-професійну сфери. Висунуто припущення, що високий рівень означеної компетентності може позитивно позначатися на саморегуляції, життєстійкості, емоційній стабільності студентів, оптимізувати їхню стрес-долаючу поведінку, розвивати оптимізм, орієнтувати локус контролю на інтернальний, підвищувати самооцінку й упевненість у собі. Установлено, що соціоемоційна компетентність може бути дієвим предиктором численних психологічних ускладнень, характерних для студентського періоду життя.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72315
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри наук про здоров’я



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.