Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72449
Title: Особливості саморегуляції майбутніх офіцерів на різних курсах навчання
Other Titles: Features of self-regulation of future officers in various training courses
Authors: Шашенкова, Аліна Олегівна
Щербакова, Олена Олександрівна
Keywords: саморегуляція, саморегуляція діяльності, вольова саморегуляція, соціально-емоційна само - регуляція, майбутні офіцери, військовий профіль навчання
Issue Date: 2023
Publisher: Науковий вісник Ужгородського Національного університету. Серія: Психологія
Citation: Шашенкова А. О., Щербакова О. О. Особливості саморегуляції майбутніх офіцерів на різних курсах навчання. Науковий вісник Ужгородського Національного університету. Серія: Психологія. 2023. №2. С. 54-55.
Abstract: У статті проведено експериментальне дослідження прояву саморегуляції серед курсантів військового профілю на різних курсах навчання. Окреслена специфіка різних видів саморегуляції, а саме: саморегуляція діяльності, вольова й соціо-емоційна саморегуляція. Виокремлені провідні функції саморегуляції для військовослужбовців (регулююча, організуюча, прогностична, стабілізуюча, відновлюючи, фасилітуюча), доведена важливість розвитку означеного конструкту під час навчання у вищій школі, а також перелічені першочергові завдання, через які здійснюється розвиток саморегуляції майбутніх офіцерів. Емпіричне дослідження проводилося за участю курсантів Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба. Вибірка склала 97 курсантів, рівномірно поділених за статтю (залучені 1 й 3 курси спеціальностей «Радіотехніка», «Метрологія та інформаційно-вимірювальні технології»). Використані такі діагностичні інструменти: «Стиль саморегуляції поведінки – ССП-98»; тест-опитувальник вольової саморегуляції; методика визначення вираженості самоконтролю у емоційній сфері, діяльності та поведінці. Використані такі методи математичної статистики: обчислення середнього арифметичного й проведення кореляційного аналізу з використанням U-критерія Манна-Уітні. У ході експериментального дослідження отримані такі узагальнені результати: розглянуті у статті види саморегуляції у майбутніх офіцерів розвинені в цілому на середньому рівні; показники здобувачів освіти старших курсів дещо вищі, ніж у першокурсників, тобто саморегуляція курсантів розвивається під час навчання; вольова саморегуляція, на відміну від інших означених видів саморегуляції, майбутніх офіцерів усіх курсів розвинена на високому рівні, що підтверджує її особливу значимість для військового профілю навчання; вважаємо, що різні види саморегуляції впливають на різні сфери військової підготовки: саморегуляція діяльності – навчальний процес, академічна успішність; вольова саморегуляція – фізична підготовка, фізіологічні показники; соціо-емоційна саморегуляція – комунікація з одногрупниками, викладачами, старшими офіцерами.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72449
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри наук про здоров’я



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.