Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72449
Название: | Особливості саморегуляції майбутніх офіцерів на різних курсах навчання |
Другие названия: | Features of self-regulation of future officers in various training courses |
Авторы: | Шашенкова, Аліна Олегівна Щербакова, Олена Олександрівна |
Ключевые слова: | саморегуляція, саморегуляція діяльності, вольова саморегуляція, соціально-емоційна само - регуляція, майбутні офіцери, військовий профіль навчання |
Дата публикации: | 2023 |
Издательство: | Науковий вісник Ужгородського Національного університету. Серія: Психологія |
Библиографическое описание: | Шашенкова А. О., Щербакова О. О. Особливості саморегуляції майбутніх офіцерів на різних курсах навчання. Науковий вісник Ужгородського Національного університету. Серія: Психологія. 2023. №2. С. 54-55. |
Краткий осмотр (реферат): | У статті проведено експериментальне дослідження прояву саморегуляції серед курсантів військового профілю на різних курсах навчання. Окреслена специфіка різних видів саморегуляції, а саме: саморегуляція діяльності, вольова й соціо-емоційна саморегуляція. Виокремлені провідні функції саморегуляції для військовослужбовців (регулююча, організуюча, прогностична, стабілізуюча, відновлюючи, фасилітуюча), доведена важливість розвитку означеного конструкту під час навчання у вищій школі, а також перелічені першочергові завдання, через які здійснюється розвиток саморегуляції майбутніх офіцерів. Емпіричне дослідження проводилося за участю курсантів Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба. Вибірка склала 97 курсантів, рівномірно поділених за статтю (залучені 1 й 3 курси спеціальностей «Радіотехніка», «Метрологія та інформаційно-вимірювальні технології»). Використані такі діагностичні інструменти: «Стиль саморегуляції поведінки – ССП-98»; тест-опитувальник вольової саморегуляції; методика визначення вираженості самоконтролю у емоційній сфері, діяльності та поведінці. Використані такі методи математичної статистики: обчислення середнього арифметичного й проведення кореляційного аналізу з використанням U-критерія Манна-Уітні. У ході експериментального дослідження отримані такі узагальнені результати: розглянуті у статті види саморегуляції у майбутніх офіцерів розвинені в цілому на середньому рівні; показники здобувачів освіти старших курсів дещо вищі, ніж у першокурсників, тобто саморегуляція курсантів розвивається під час навчання; вольова саморегуляція, на відміну від інших означених видів саморегуляції, майбутніх офіцерів усіх курсів розвинена на високому рівні, що підтверджує її особливу значимість для військового профілю навчання; вважаємо, що різні види саморегуляції впливають на різні сфери військової підготовки: саморегуляція діяльності – навчальний процес, академічна успішність; вольова саморегуляція – фізична підготовка, фізіологічні показники; соціо-емоційна саморегуляція – комунікація з одногрупниками, викладачами, старшими офіцерами. |
Тип: | Text |
Тип публикации: | Стаття |
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/72449 |
Располагается в коллекциях: | Наукові публікації кафедри наук про здоров’я |
Файлы этого ресурса:
Файл | Описание | Размер | Формат | |
---|---|---|---|---|
Особливості саморегуляції майбутніх офіцерів на різних курсах навчання.pdf | 330.93 kB | Adobe PDF | Просмотреть/Открыть |
Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.