Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74218
Название: «Психологічна платформа модерації» як дієва технологія групового консультування
Другие названия: «Psychological platform of moderation» as an effective technology of group consulting
Авторы: Кучманич, І. М.
Опанасенко, Л. А.
Ключевые слова: модерація, медіація, фасилітація, технологія, системний підхід, симптоматична поведінка, moderation, mediation, facilitation, technology, system approach, symptomatic behavior
Дата публикации: 2022
Издательство: Видавничий дім «Гельветика»
Библиографическое описание: Кучманич, І. М. «Психологічна платформа модерації» як дієва технологія групового консультування / І. М. Кучманич, Л. А. Опанасенко // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 1. – С. 94–98. – Бібліогр.: с. 98 (9 назв); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/94/189
Серия/номер: Психологія;
Краткий осмотр (реферат): Стаття присвячена презентації технологізації групового консультувння у практиці шкільного психолога. Представлена авторська розробка «Психологічна платформа модерації» дозволяє психологу організовувати констурктивну взаємодію школяра з сімейною та освітньою системою для спільного вирішення актуальних проблем, повязаних з їхнім функціонуванням. Технологія модерації побудована на засадах системного підходу, містить чіткі етапи взаємодії з учасниками консультативного процессу, базується на техніці постановки циркулярних запитань. В її основі науково-обргунтована теза: будь-яка проблема (симптоматична поведінка дитини) не є виключно характеристикою особистості, а виникає саме у процесі взаємодії між людьми. У зв’язку з цим, до психологічної роботи варто залучати не тільки саму дитину, а й оточення, комунікація з яким продукує «проблемну поведінку» учня. Мета технології – сприяти розв’язанню проблем, які пов’язані з неконструктивною поведінкою дитини в системах сім’ї та школи, шляхом трансформації взаємин із «суб’єкт – об’єктних» у «суб’єкт – суб’єктні». Технологія спрямована на вирішення проблемних ситуацій дітей шкільного віку, передбачає від 1 до 3 групових зустрічей, кожна з яких складається з 4 етапів і має своє функціональне навантаження: перша зустріч – діагностика проблеми; друга зустріч – факторний аналіз проблеми; третя зустріч – первинна апробація альтернативних шляхів розв’язання проблеми. Чітко технологізована робота психолога дозволяє не тільки здійснити ефективний вплив на якусь конкретну ситуацію, а загалом спроможна підвищити відповідальність кожного учасника процесу модерації.
The article is devoted to the presentation of the technology of group consulting in the practice of school psychologists. The presented author's development "Psychological platform of moderation" allows to organize constructive interaction of the student with family and educational system for the joint decision of actual problems connected with their functioning. Moderation technology is based on a systematic approach, contains clear stages of interaction with participants in the consultation process, is based on the technique of asking circular questions. It is based on a scientifically sound thesis: any problem (symptomatic behavior of a child) is not exclusively a characteristic of the individual, but arises in the process of interaction between people. Therefore, it is necessary to involve in psychological work with the student not only the child, but also the environment that produces "problematic behavior" of the student. The purpose of technology is to help solve problems related to the unconstructive behavior of the child in family and school systems, by transforming the relationship from "subject-object" to "subject-subject". The technology is aimed at solving problem situations of school-age children, provides from 1 to 3 group meetings, each of which consists of 4 stages and has its own functional load: 1 meeting – diagnosis of the problem; 2nd meeting – factor analysis of the problem; 3rd meeting – initial testing of alternative solutions. Clearly technological work of a psychologist allows not only to make an effective impact on a particular situation, but in general can increase the responsibility of each participant in the moderation process.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74218
ISSN: 2786-5029
Располагается в коллекциях:Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №1 2022

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
ПСИХОЛОГІЧНА ПЛАТФОРМА МОДЕРАЦІЇ.pdf410.15 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.