Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74934
Назва: Особливості професійного становлення лікаря в умовах неперервної професійної освіти
Інші назви: Peculiarities of professional development in view of continuous professional education
Автори: Лазуренко, О. О.
Сміла, Н. В.
Ключові слова: професійний розвиток, особистісне становлення фахівця, професійна психологічна компетентність, неперервна професійна освіта, professional development, personal development of a specialist, professional psychological competence, continuous professional education
Дата публікації: 2022
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Лазуренко, О. О. Особливості професійного становлення лікаря в умовах неперервної професійної освіти / О. О. Лазуренко, Н. В. Сміла // Науковий вісник Ужгородського національного університету: Серія: Психологія / редкол.: У. Б. Михайлишин (голов. ред.), В. М. Корольчук, М. С. Корольчук та ін. – Ужгород: Видавничий дім «Гельветика», 2022. – Вип. 2. – С. 65–68. – Бібліогр.: с. 68 (13 назв); рез. укр., англ. URL http://psy-visnyk.uzhnu.uz.ua/index.php/psy/article/view/124/215
Серія/номер: Психологія;
Короткий огляд (реферат): У статті представлено основні підходи до проблеми професійного становлення особистості фахівця в умовах неперервного професійного розвитку, розкрито зміст поняття «професійна компетентність» щодо особистості лікаря, обґрунтовано, що впровадження та удосконалення психологічної підготовки в системі підготовки та перепідготовки медичних кадрів – важливий крок для особистісно-професійного становлення фахівця, відтак підготовка лікарів має набути особистісних, компетентнісних пріоритетів та включати крім навчального процесу певні заходи, що спрямовані на отримання практичного, професійного досвіду. Визначено, що впровадження та удосконалення психологічної підготовки в системі підготовки та перепідготовки медичних кадрів – важливий крок для особистісно-професійного становлення фахівця. Обґрунтовано, що процес формування психологічної готовності лікаря до професійної діяльності є тривалим, здійснюється на певних етапах професійної підготовки і потребує цілеспрямованого психолого-педагогічного впливу, коли відбуваються найбільш значущі особистісні зміни, що обумовлюють напрямок та успішність розвитку психологічної готовності майбутнього фахівця до професійної діяльності. Подана у статті інформація свідчить, що навчально-виховний процес неперервної підготовки майбутнього лікаря має передбачати не лише професійний, а й особистісний розвиток фахівця, як на етапі додипломної, так і на етапі післядипломної підготовки. Представлено програми курсів розвитку психологічної готовності та формування професійної психологічної компетентності на етапі професійної підготовки фахівців медичної галузі. Зроблено висновки про те, що впровадження та удосконалення психологічної підготовки в системі підготовки та перепідготовки медичних кадрів є важливим кроком для особистісно-професійного становлення фахівця. Представлено перспективи подальших наукових пошуків.
The article presents the main approaches to the problem of the professional development of the personality of a specialist in the conditions of continuous professional development, reveals the meaning of the concept of "professional competence" in relation to the personality of a doctor, substantiates that the introduction and improvement of psychological training in the system of training and retraining of medical personnel is an important step for personal and professional becoming a specialist, therefore, the training of doctors should acquire personal, competence priorities and include, in addition to the educational process, certain measures aimed at obtaining practical, professional experience. It was determined that the introduction and improvement of psychological training in the system of training and retraining of medical personnel is an important step for the personal and professional development of a specialist. It is substantiated that the process of forming a doctor's psychological readiness for professional activity is long-term, is carried out at certain stages of professional training and requires targeted psychological and pedagogical influence, when the most significant personal changes occur, which determine the direction and success of the development of the future specialist's psychological readiness for professional activity. The information presented in the article indicates that the educational process of continuous training of the future doctor should include not only professional, but also personal development of the specialist, both at the undergraduate and postgraduate stages. The programs of courses for the development of psychological readiness and the formation of professional psychological competence at the stage of professional training of specialists in the medical field are presented. It was concluded that the introduction and improvement of psychological training in the system of training and retraining of medical personnel is an important step for the personal and professional development of a specialist. Prospects for further scientific research are presented.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/74934
ISSN: 2786-5029
Розташовується у зібраннях:2022 / Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія. №2

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ ЛІКАРЯ.pdf335.41 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.