Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/824
Title: Медико-біологічні та психолого-педагогічні проблеми фізичного виховання студентів
Authors: Гузак Олександра Юріївна
Keywords: Фізичне виховання, педагогічні проблеми, студентська молодь, остеохондроз, шийний відділ хребта, реабілітація, лікувальна фізкультура, відновлювальний режим, поліклініка
Issue Date: 2014
Publisher: Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології
Citation: Медико-біологічні та психолого-педагогічні проблеми фізичного виховання студентів / О.Ю. Гузак // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2014. - №2(36). - С. 210 - 217
Abstract: В статті представлено аналіз медико-біологічних та психо- педагогічних аспектів фізичного виховання студентів в реабілітації хворих на остеохондроз шийного відділу хребта з симптомами психоемоційних розладів в умовах поліклініки. Проведені клініко-функціональні та психоневрологічні дослідження в динаміці підтвердили значення індивідуального підходу, детальності та етапності виконання кожної вправи з метою підвищення ефективності фізичної реабілітації
Description: Проведені спостереження за 32 хворим ОШВХ з симптомами психоемоційних розладів віком від 24 до 31 років. Хворі були розділені на дві групи: контрольну та експериментальну. У всіх хворих було проведено вивчення клініко-анамнестичних даних, дослідження неврологічного статусу, інструментальні дослідження, психопедагогічні аспекти фізичного виховання студентів. Окрема група тестових досліджень проводилась для виявлення наявності та ступеня порушень психоемоційної сфери. Пацієнти пройшли курс реабілітації – вправ ЛФК за спеціальною методикою, щодня, по 60 хвилин, на курс 15 процедур. При поступленні всі пацієнти скаржились на неприємні відчуття в шиї та в шийно-потиличній області. Відмічено також відчуття дискомфорту при рухах, при нахилах голови та обертаннях, дискомфорт, тугорухомість в області шиї, напруженість задньої групи м’язів плечей та паравертебральних м’язів, ослаблений тонус задньої групи м’язів шиї, опір при натискуванні. Метод опитування дозволив виділити в цій групі хворих комплекс психоемоційних порушень, що супроводжував перебіг ОШВХ. Вже під час перших процедур хворі відмічали загальний седативний, спазмолітичний та болетамувальний вплив, що клінічно проявлявся зменшенням больового синдрому, покращенням сну, підвищенням настрою та загального самопочуття.Так, болючість в шиї (цервікалгія) у спокої (як відчуття дискомфорту) – зникла повністю. Зареєстровано позитивні зміни функціональних показників. Значні обмеження при нахилах голови вперед та розгинаннях голови (назад) зникли у більшості хворих. Рухливість в плечових суглобах відновилась повністю. При повторному опитування пацієнтів було відмічено і позитивну динаміку перебігу хвороби по психоемоційних показниках. Безсоння та відчуття розбитості зранку майже зникли, пацієнти відмітили покращення сну та засинання, відновлення почуття бадьорості та відпочинку ранком, підвищення загальної енергії. Проведені клініко-функціональні та психоневрологічні дослідження в динаміці підтвердили значення індивідуального підходу, детальності та етапності виконання кожної вправи з метою підвищення ефективності фізичної реабілітації.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/824
ISSN: 2312-5993
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичної реабілітації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Guzak-pedagogica-2014.pdfНаукова публікація290.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.