Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11387
Title: Особливості організації та функціонування післядипломної освіти соціальних працівників у США
Other Titles: Peculiarities of organisation and functioning of life-long education of social workers in the USA
Authors: Горішна, Надія Мирославівна
Keywords: післядипломна освіта, соціальні працівники, післядипломна освіта соціальних працівників, соціальна робота, одиниця безперервної освіти
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Горішна, Н. М. Особливості організації та функцінування післядипломної освіти соціальних працівників у США [Текст] / Н. М. Горішна // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Видавництво УжНУ «Говерла», 2015. – Вип. 36. – С. 42–45. – Бібліогр. : с. 45 (5 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У статті проаналізовано особливості сучасного етапу функціонування післядипломної освіти соціальних працівників у США. Встановлено, що її функціонування на сучасному етапі характеризується такими особливостями: існування різних видів і форм організації; диференціація змісту на основі навчальних, професійних та пізна- вальних можливостей, запитів і потреб соціальних працівників; впровадження інноваційних технологій навчання та одиниць безперервної освіти; побудова стратегії розвитку післядипломної освіти на основі партнерства та взаємодії її основних учасників. Ключові слова: післядипломна освіта, соціальні працівники, післядипломна освіта соціальних працівників, соціальна робота, одиниця безперервної освіти.
The article deals with peculiarities of social work continuing education at the current stage of its functioning in the United States. It is characterized by the following features: the existence of different types and forms of organization; differentiation of educational, professional and educational opportunities, demands and needs of social workers; implementation of innovative learning technologies and units of continuing education; construction of continuing education, which is based on partnership and interaction of its main stakeholders. Continuing education should not be seen as an extra in comparison with the basic professional education. It should be viewed as systematic, consistent, progressive, the basis for which is basic, formal education. A necessary condition for the building of national system of social work continuing education is a consolidation of all its stakeholders. According to the carried out analysis of literature and teaching documents the main types of continuing education of social workers in the US are: formal training activities, professional meetings, individual training. Key words: continuing education, social workers, social work continuing education, social work, unit of continuing education.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/11387
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 36 - 2015



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.