Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14008
Title: Методи навчання у вищій школі
Authors: Бартош, Олена Павлівна
Keywords: методи викладання, вища школа, освіта
Issue Date: 27-Feb-2017
Publisher: ПП «АУТДОР – ШАРК»
Citation: Бартош О.П. Методи навчання у вищій школі / О.П.Бартош // Матеріали 71-ї підсумкової наукової конференції професорсько-викладацького складу факультету іноземної філології ДВНЗ «Ужгородський національний університет» (м.Ужгород, 27-28 лютого 2017 року). – Ужгород: ПП «АУТДОР – ШАРК», 2017 − С.63-65
Abstract: There is no final optimal classification for the whole learning process (traditional and non-traditional methods) because it covers only one or more aspects of the process and methods. It is not possible to build common classification of teaching methods, as this would put extremely diverse teaching and educational activity, which is constantly renewed, into stable one. Thus, we can conclude that teaching methods is extremely complex psychological, educational, and social formation. In revealing their essence it has been found that they share not one, but several important significant features, and thus each teaching method is to be used in very specific pedagogical conditions. Only through integration, complementarity, and combination of traditional and non-traditional methods of teaching in the higher school we can come to the expected results.
Type: Text
Publication type: Тези до статті
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/14008
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри іноземних мов

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бартош 2.doc43 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.