Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15255
Title: Реалізація соціальних ініціатив засобами інноваційних інформаційних технологій
Other Titles: Realization of social incentives by implementing innovative institutional technologies
Authors: Лещук, Галина Василівна
Keywords: соціальна ініціатива, краудфандинг, краудсорсинг, інновація, інформаційні технології
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Реалізація соціальних ініціатив засобами інноваційних інформаційних технологій [Текст] / Г. В. Лещук // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 1 (40). – С. 146–148. – Бібліогр.: с.147 (5 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті проаналізовано інноваційні інформаційні технології як засоби реалізації соціальних ініціатив і проектів. Розглянуто краудсорсинг як технологію інтелектуальної співпраці людей, поєднаних соціальними мережами, спрямовану на спільне створення інтелектуального продукту, мережеву інтеграцію знань великої кількості осіб. Охарактеризовано краудфандинг як певний спосіб збору коштів на благодійні цілі, соціальні проекти та суспільно значущі комерційні стартапи. Ключові слова: соціальна ініціатива, краудфандинг, краудсорсинг, інновація, інформаційні технології.
The article analyzes innovative information technology as a means of implementing social initiatives and projects. Crowdfunding and crowdsourcing are a reflection of trends to maximize the use of new information technologies in all spheres of public activity. Crowdsourcing is considered as technology, intellectual collaboration of people, connected by social networks, aimed at creating a common intellectual products, network integration knowledge of a large number of persons. Types of crowdsourcing have been disclosed: crowd storming (generation of new ideas and commentary); crowd recruiting (selection of human resources for institutions by recruiting social media); crowd voting (vote on various options proposed solutions, without the justification of their choice or offering other options); crowdfunding. Key words: social initiative, crowdfunding, crowdsourcing, innovation, information technologies.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/15255
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 1 (40) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.