Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/16048
Title: | Преподавательский стиль учителя особенности и диагностика |
Other Titles: | The teaching style of the teacher: features and diagnostics |
Authors: | Оросова, Рената Шмайдова-Бушова, Катаріна Коцова, Наташа Староста, Володимир Іванович |
Keywords: | Teaching style, teacher, method of observation, diagnosis |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach |
Citation: | Преподавательский стиль учителя особенности и диагностика / Оросова Рената, Шмайдова-Бушова Катарина, Коцова Наташа, Староста Владимир // Výchova a vzdelávanie 2014: Kontexty vzdelávania a výchovy v súčasnej perspektíve: Zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej konferencie, 5. - 6. február 2014. [elektronický zdroj]. Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2014. S.20. ISBN 978-80-8152-166-9. - Spôsob prístupu: http://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/e-publikacia/#ff |
Abstract: | Analyzed especially teaching style of the teacher, namely, comprising teaching style there are several components (cognitive style, teacher approaches to teaching; solutions to teaching situations, pedagogical knowledge, abilities, skills, and experience). Shows the use of Ned Flanders approach to determine the style of teaching in the pedagogical practice Kosice University of Pavol Jozef Safarik (Slovak Republic). The technique and tasks for students while using the method of observation, calculation of directivity index, defined share of teachers with appropriate teaching style. |
Type: | Text |
Publication type: | Тези до статті |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/16048 |
ISBN: | 978-80-8152-166-9 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2014_Zbornik-abstraktov_Оросова_Шмайдова-Бушова_Коцова_Староста_с.20.pdf | 924.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.