Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/16048
Title: Преподавательский стиль учителя особенности и диагностика
Other Titles: The teaching style of the teacher: features and diagnostics
Authors: Оросова, Рената
Шмайдова-Бушова, Катаріна
Коцова, Наташа
Староста, Володимир
Keywords: Teaching style, teacher, method of observation, diagnosis
Issue Date: 2014
Publisher: Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach
Citation: Преподавательский стиль учителя особенности и диагностика / Оросова Рената, Шмайдова-Бушова Катарина, Коцова Наташа, Староста Владимир // Výchova a vzdelávanie 2014: Kontexty vzdelávania a výchovy v súčasnej perspektíve: Zborník abstraktov z medzinárodnej vedeckej konferencie, 5. - 6. február 2014. [elektronický zdroj]. Košice : Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach, 2014. S.20. ISBN 978-80-8152-166-9. - Spôsob prístupu: http://www.upjs.sk/pracoviska/univerzitna-kniznica/e-publikacia/#ff
Abstract: Analyzed especially teaching style of the teacher, namely, comprising teaching style there are several components (cognitive style, teacher approaches to teaching; solutions to teaching situations, pedagogical knowledge, abilities, skills, and experience). Shows the use of Ned Flanders approach to determine the style of teaching in the pedagogical practice Kosice University of Pavol Jozef Safarik (Slovak Republic). The technique and tasks for students while using the method of observation, calculation of directivity index, defined share of teachers with appropriate teaching style.
Type: Text
Publication type: Тези до статті
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/16048
ISBN: 978-80-8152-166-9
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.