Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18273
Title: Економічна освіта дітей та молоді як чинник соціального захисту: історико-педагогічний аспект
Other Titles: Economic education of children and youth as a factor of social protection: historical and pedagogical aspect
Authors: Гіптерс, Зінаїда Василівна
Keywords: економічна освіта, професійна орієнтація, професійна консультація, соціальний захист
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Економічна освіта дітей та молоді як чинник соціального захисту: історико-педагогічний аспект [Текст] / З. В. Гіптерс // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / голов. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2017. – Вип. 2 (41). – С. 59-62. – Бібліогр.: с.62 (11 назв). – Рез. рос., англ.
Abstract: У статті розглядається внесок української інтелігенції в теорію і практику економічної освіти дітей та молоді у першій половині ХХ століття. Аналіз практичної діяльності та теоретичних праць кооператорів і педагогів свідчить, що як західноєвропейські вчені,так і вітчизняні педагоги сприяли застосуванню методів психологічних досліджень у професійній орієнтації, розвиткові економічної освіти, набуття нових професій як чинника соціального захисту в нових соціально-економічних умовах. Ключові слова: економічна освіта, професійна орієнтація, професійна консультація, соціальний захист.
The article deals with the contribution of Ukrainian intellectuals to the theory and practice of economic education of children and youth in the first half of the twentieth century. The analysis of practical activities and theoretical works of co-operators and teachers shows that both Western European scientists and domestic teachers contributed to the application of psychological research methods in professional orientation, the development of economic education, the acquisition of new professions as a factor in social protection in the new socio-economic conditions. They paid special attention to the formation of a new pedagogical experience on the basis of experimentation, generalization, theoretical reflection and implementation in practice. Key words: economic education, professional orientation, professional consultation, social protection.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/18273
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (41) - 2017



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.