Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26752
Title: Шляхи оптимізації професійно-особистісного розвитку вихователів дошкільних навчальних закладів та учителів початкових класів під час проходження курсів підвищення кваліфікації
Authors: Коченгіна, М.
Keywords: исследовательско-творческая, информационная, социально-просветительская компетентности, курсы повышения квалификации, воспитатели дошкольных учебных заведений, учителя начальных классов, creative, research and socially educative competences, qualification improvement courses courses, kindergarten teachers, junior grades teachers
Issue Date: 2010
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Коченгіна, М. Шляхи оптимізації професійно-особистісного розвитку вихователів дошкільних навчальних закладів та учителів початкових класів під час проходження курсів підвищення кваліфікації [Текст] / М. Коченгіна, О. Коваль, Н. Ярмонова // Науковий вісник Ужгородського національного університету / [Ред. кол.: Козубовська І.В. (гол. ред.) та ін.]. – Ужгород : Говерла, 2010. – Вип. 18-19. – С.65-68.
Abstract: В статье освещаются аспекты сформированности исследовательско-творческой, информационной и социально-просветительской компетентностей воспитателей дошкольных учебных заведений и учителей начальных классов, раскрываются пути повышения уровня указанных компетентностей при прохождении педагогами курсов повышения квалификации
The authors of the article have considered the aspects of formation of research, creative, informative and socially educative competences of kindergartens and junior grades teachers. The ways of teachers` competences rising while passing qualification improvement courses have been disclosed.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/26752
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 18-19 - 2010



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.