Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/27794
Title: Функціонально-стильова приналежність рекламних текстів
Other Titles: CATEGORY OF ADDRESSEE OF SPEECH IN ENGLISH DIALOGUE DISCUSSION
Authors: Мащенко, А. -М. А.
Keywords: адресат мовлення, реактивність, респонсивність, діалогічний дискурс
Issue Date: 2019
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Мащенко, А. -. Функціонально-стильова приналежність рекламних текстів [Текст] / А. -. Мащенко // Закарпатські філологічні студії. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", 2019. – Т. 2№Вип. 7. – С. 29-36
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: У статті на матеріалі сучасної англомовної художньої літератури досліджено категорію адресата мовлення у діалогічному дискурсі. Розглянуто типи реагування адресата мовлення в англомовному діалогічному дискурсі. Проведено термінологічне розмежування понять «реактивність» і «респонсивність».
The article deals with the category of the addressee of the speech in the dialogic discourse on the material of contemporary English-language fiction. The types of responses of the addressee in the English-language dialogic discourse are considered. The terminological delineation of the concepts of “reactivity” and “reflexivity” is carried out.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/27794
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 7 Том 2 2019



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.