Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/30173
Title: Вдосконалення рухової пам’яті у підлітків засобами фізичної культури
Other Titles: IMPROVEMENT OF MOTOR MEMORY IN STUDENTS BY MEANS OF PHYSICAL TRAINING
Authors: Товт, Валерій Адальбертович
Keywords: Педагогіка, фізична культура, учні загальноосвітньої школи, засоби фізичної культури, рухова пам’ять
Issue Date: Jun-2020
Publisher: Издательство: СPM «ASF» (Канада, Монреаль)
Citation: Товт В.А. Вдосконалення рухової пам’яті у підлітків засобами фізичної культури /В.А.Товт // Virtus: Scientific Journal / Editor-in-Chif M.A. Zhurba – Issue # 45, June, 2020. – P. 135-137. International Innovative Journal Impact Factor (IIJIF). Режим доступу: http://virtus.conference-ukraine.com.ua/Journal45.pdf
Series/Report no.: Pedagogy;45
Abstract: В статі зазначається, що при вивченні фізичних вправ загального розвитку підлітками з різним рівнем розвитку рухової пам’яті для якісного засвоєння вправ необхідна різна кількість повторів. А отже витрачається різний час на освоєння рухового завдання. Також встановлено, що швидкість вивчення вправи, для якої у підлітків є достатній рівень фізичної підготовленості, залежить від розвитку їх рухової (моторної) пам’яті. Перевірка гіпотези про можливість розвитку рухової пам’яті засобами фізичної культури показала, що використання спеціальних комплексів фізичних вправ покращує рухову пам'ять в учнів та дозволяє їм швидше засвоювати нові рухові завдання.
Description: IMPROVEMENT OF MOTOR MEMORY IN STUDENTS BY MEANS OF PHYSICAL TRAINING It was revealed that students with different levels of motor memory development in order to secondary school study physical exercises for general development need different quantity of repetitions and more time for qualitative learning. So, as a result, it takes different time to train the motor exercise. It has also been found that the quickness of exercise study for which students have sufficient level of preparation depends on the development of their motor memory. Study of the motor memory development possibility by means of physical culture showed that the use of special sets of physical exercises improves motor memory in students and allows them to learn faster new motor tasks. Key words: secondary school students, means of physical training, motor memory.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/30173
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри фізичного виховання
Наукові публікації кафедри фізичного виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Вдоскон памяті.pdf362.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.