Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38207
Title: Модель підготовки вчителя, орієнтованої на школу в Греції
Other Titles: Модель подготовки учителя, ориентированной на школу в Греции
The model of teacher training based on Greece school
Authors: Постригач, Надія Олегівна
Keywords: вчитель, грецький шкільний контекст, підвищення кваліфікації, підготовка, орієнтована на школу, директор школи, теоретичний та емпіричний підходи
Issue Date: 2016
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Постригач, Надія Олегівна Модель підготовки вчителя, орієнтованої на школу в Греції / Надія Олегівна Постригач // Науковий вісник Ужгородського національного університету : серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород : Говерла, 2016. – Вип. 2 (39). – С. 197-199. – Рез. укр., рос., англ. – Бібліогр.: с. 199 (18 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Метою статті є аналіз ролі директора школи у реалізації моделі підготовки вчителя, орієнтованої на школу у питаннях планування, організації і реалізації шкільно-орієнтованого навчання у секторі початкової та середньої освіти в рамках грецької системи освіти, відповідно до її особливих соціальних, расових і культурних характеристик. Зміст програм підготовки, орієнтованої на школу, засвідчує необхідність особистісного і професійного розвитку вчителя, посилення його педагогічної та викладацької підготовки, а також загального поліпшення роботи шкільного підрозділу в якості основних переваг, які є результатом моделі підготовки, орієнтованої на школу.
Целью статьи является анализ роли директора школы в реализации модели подготовки учителя, ориентированной на школу в вопросах планирования, организации и реализации школьно-ориентированного обучения в секторе начального и среднего образования в рамках греческой системы образования, в соответствии с ее особыми социальными, расовыми и культурными характеристиками. Содержание программ подготовки, ориентированной на школу, свидетельствует о необходимости личностного и профессионального развития учителя, усиление их педагогической и преподавательской подготовки, а также общего улучшения работы школьного подразделения в качестве основных преимуществ, полученных в результате модели подготовки, ориентированной на школу. Ключевые слова: учитель, греческий школьный контекст, повышение квалификации, подготовка, ориентированная на школу, директор школы, теоретический и эмпирический подходы.
Teacher education has a special place in the educational system of each country. The quality of teacher training is the key to eff ective training competitive human capital of the country, fulfi llment of each individual, providing labor market and the state highly qualifi ed specialists.In the article the features of organization and implementation of school-focused training model in the Greek school context have been defi ned, according to its special social, racial and cultural characteristics. The main point of this paper is the innovative, fl exible and decentralized practice of school-focused training, which can meet the specialized training needs of a school unit and educational work. The article aims to analyze the role of the headmaster of the model teacher training, school-oriented planning, organization and implementation of school-based learning sector primary and secondary education within the Greek education system, according to its specifi c social, racial and cultural characteristics. Key words: teacher, Greek school context, in-service training, the school-focused training, school principal, theoretical and empirical approaches.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/38207
ISSN: 2524-0609
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 2 (39) - 2016

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ ВЧИТЕЛЯ, ОРІЄНТОВАНОЇ.pdf284.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.