Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/3886
Назва: Cluster analysis as a rational method for pharmaceutical market segmentation on price basis
Автори: Девіняк, Олег Теодозійович
Худан, Тетяна Іванівна
Кусій, Мирослава Ігорівна
Ключові слова: market segmentation, hierarchical clustering, cluster analysis, pharmaceutical products segmentation, pricing, k-means
Дата публікації: 2013
Видавництво: Clinical Pharmacy, Pharmacotherapy and Medical Standardization
Бібліографічний опис: Devinyak O.T. Cluster analysis as a rational method for pharmaceutical market segmentation on price basis / O.T. Devinyak, T.I. Khudan, M.I. Kusiy // Clinical Pharmacy, Pharmacotherapy and Medical Standardization. – 2013. – 4 (21). – P. 132-136.
Серія/номер: 4 (21);P. 132-136.
Короткий огляд (реферат): Three possible methods for post-hoc market segmentation on price basis are compared in the paper. They are k-means clustering, hierarchical clustering and exhaustive search. The results have showed that exhaustive search is preferred for price-based segmentation in inventory management where fast and reliable method is needed and a comprehensive picture of prices distribution is not required. However, hierarchical clustering is more valuable for product positioning due to its inner capability to represent prices distribution via the specific plot – dendrogram. Both strong and weak sides of the methods are discussed and practical recommendations are given.
Тип: Text
Тип публікації: Стаття
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/3886
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації кафедри фармацевтичних дисциплін

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
cluster analysis for market segmentation on price basis.pdf373.04 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.