Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43391
Title: | Синтез логічного та інтуїтивного у структурі інтелектуальної діяльності майбутнього вчителя |
Authors: | Чайка, В. Петрова, Н. |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Вид-во УжНУ «Говерла» |
Citation: | Чайка, В. Синтез логічного та інтуїтивного у структурі інтелектуальної діяльності майбутнього вчителя / В. Чайка, Н. Петрова // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія : Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. М. Болдижар, І. Є. Курляк та ін. – Ужгород : Говерла, 2008. – Вип. 15. – С. 163–165. – Рез.– рос., англ. – Бібліогр.: с. 165 (12 назв) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | На основе анализа психолого-педагогической литературы представлено особенности интеллектуальной деятельности учителя, которая характеризируется синтезом логики и интуиции. Феномен, который изучается, является основой компетентности и профессионализма будущего учителя. On the basis of analysis of psychological-pedagogic literature the peculiarities of intellectual activities of a teacher have been considered. lt has been stated, that these activities presuppose the synthesis of logics and intuition. The phenomenon under consideration is a basis for the competency and professionalism of a teacher-to-be. |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1uFVppnpeknYZczAi5nGo8DepwoqR4Xzl/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43391 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 15 - 2008 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота. Вип.15 (2008).pdf | 1.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.