Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43391
Title: Синтез логічного та інтуїтивного у структурі інтелектуальної діяльності майбутнього вчителя
Authors: Чайка, В.
Петрова, Н.
Issue Date: 2008
Publisher: Вид-во УжНУ «Говерла»
Citation: Чайка, В. Синтез логічного та інтуїтивного у структурі інтелектуальної діяльності майбутнього вчителя / В. Чайка, Н. Петрова // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія : Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. М. Болдижар, І. Є. Курляк та ін. – Ужгород : Говерла, 2008. – Вип. 15. – С. 163–165. – Рез.– рос., англ. – Бібліогр.: с. 165 (12 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: На основе анализа психолого-педагогической литературы представлено особенности интеллектуальной деятельности учителя, которая характеризируется синтезом логики и интуиции. Феномен, который изучается, является основой компетентности и профессионализма будущего учителя.
On the basis of analysis of psychological-pedagogic literature the peculiarities of intellectual activities of a teacher have been considered. lt has been stated, that these activities presuppose the synthesis of logics and intuition. The phenomenon under consideration is a basis for the competency and professionalism of a teacher-to-be.
Description: https://drive.google.com/file/d/1uFVppnpeknYZczAi5nGo8DepwoqR4Xzl/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43391
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 15 - 2008

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота. Вип.15 (2008).pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.