Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43464
Title: | Впровадження історико-методологічних аспектів змісту шкільної фізичної освіти у фахову підготовку вчителя |
Authors: | Сосницька, Н. Л. |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | Вид-во УжНУ «Говерла» |
Citation: | Сосницька, Н. Л. Впровадження історико-методологічних аспектів змісту шкільної фізичної освіти у фахову підготовку вчителя / Н. Л. Сосницька // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія : Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. М. Болдижар, І. Є. Курляк та ін. – Ужгород: Говерла, 2008. – Вип. 14. – С. 158–161. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 161 (8 назв) |
Series/Report no.: | Педагогіка. Соціальна робота; |
Abstract: | В статье на основе статистического анализа результатов экспериментальной методики
профессиональной подготовки учителя физики доказано, что применение спецкурсов “Информационно-
коммуникационные технологии обучения физике в общеобразовательной школе” и “Физика как учебный
предмет в общеобразовательной школе Украины” на основе принципа интеграции фундаментальности
и профессиональной направленности подготовки будущих учителей физики значительно повысило
основные показатели эффективности обучения (уровень усвоения историко-методического материала, что способствовало формированию фундаментальных физических понятий, приобретение экспериментальных навыков и компетенций и т.д.). On the basis of statistical analysis of the results of experimental methodics of the professional training of a teaches of Physics the article demonstrates the usage of the special courses "Information-communicational technologies in teaching Physics at, secondary school" and "Physics as a school subject at Ukrainian secondary, school" on the basis of integration principle of fundamentals and professional focus on future teaches of Physics training increased greatly the main indices of the effectiveness of education (the level of mastering of the historic-methodical material, which promotes the formation of basic physical terms, the acquisition of experimental skills and competence etc). |
Description: | https://drive.google.com/file/d/1vgXpy_nmujjwPBWBcRekT9J-iVws4TGG/view?usp=sharing |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/43464 |
Appears in Collections: | Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 14 - 2008 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота 14 (2008).pdf | 1.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.