Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/447
Title: Забезпечення вибору власної освітньої технології з урахуванням здібностей та індивідуальних особливостей у підготовці майбутніх учителів фізичної культури
Other Titles: Providing the choice of own educational technology with taking into account of personality abilities and individual features in the training of future physical culture teachers
Authors: Сопотницька, Олена Валеріївна
Keywords: педагогічна умова, індивідуальні особливості, індивідуалізація, диференціація, собистісно-орієнтована підготовка, учитель фізичної культури, тренер
Issue Date: 2014
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Сопотницька, О. В. Забезпечення вибору власної освітньої технології з урахуванням здібностей та індивідуальних особливостей у підготовці майбутніх учителів фізичної культури [Текст] / О. В. Сопотницька. – Ужгород: Говерла // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / гол. ред. І.В. Козубовська. – Ужгород: Говерла, 2014. – Вип. 30. – С. 161–164. – Рез. рос.,англ. – Бібліогр.: с. 163–164 (15 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: У публікації розглянуто педагогічну умову підготовки май-бутніх учителів фізичної культури до тренерської діяльності на основі забезпечення вибору власної освітньої технології з урахуванням здібностей та індивідуальних особливостей осо-бистості. Встановлено, що особистісно-орієнтована підго-товка майбутніх фахівців вимагає врахування індивідуальних особливостей студентів та використання індивідуалізації та диференціації навчальної діяльності. Ключові слова: педагогічна умова, індивідуальні особливос-ті, індивідуалізація, диференціація, особистісно-орієнтована підготовка, учитель фізичної культури, тренер.
Description: In a publication the pedagogical conditions of training of future teachers of physical culture to trainer’s activity have been considered on the basis of providing of choice of own educational technology with taking into account of capabilities and individual features of personality. It has been defi ned that the personality-oriented training of future specialists requires the taking into account of individual features of students and use of individualization and differentiation of educational activity. The student-centred education belongs to educational technology in our study. The student-centred education involves the introduction of new teaching technologies and effi cient formsof interaction with children, it requires from a teacher the high professional competence and personal maturity. Key words: pedagogical condition, individual features, individualization, differentiation, personality-oriented training, teacher of physical culture.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/447
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 30 - 2014



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.