Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45729
Title: Шляхи аналізу результатів оцінювання знань в медичній освіті
Other Titles: Aproaches for analysis of results of knowledge assessment in medical education
Authors: Банчук, М.
Issue Date: 2008
Publisher: Вид-во УжНУ "Говерла"
Citation: Банчук, М. Шляхи аналізу результатів оцінювання знань в медичній освіті / М. Банчук // Науковий вісник Ужгородського університету : серія: Політологія. Соціологія. Філософія / редкол.: М. Вегеш (голов. ред.), В. Андрущенко, О. Бабкіна та ін. – Ужгород : Вид-во УжНУ "Говерла", 2008. – Вип. 10. – С. 148–151. – Рез.– англ. – Бібліогр.: с. 151 (3 назви)
Series/Report no.: Політологія. Соціологія. Філософія;
Abstract: Problem of the medical education quality providing is one of the priorities of national security of Ukraine. In this work there are introduced basic notions of the assessment theory for analysis of competence results for medical students. The notion of constructive validity refers to assessment allowing to check competence, peformance, theoretical knowledge and practical skills of physicians. Reliability of assessment displays the level of its agreement and stability. Applications of validity charts at semester complex exams for medical universities of Ukraine are shown.
Description: https://drive.google.com/file/d/1qMlIa_wh0FgdPiExLyUvrzCUDYhSVIuG/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/45729
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Політологія. Соціологія. Філософія Випуск 10 - 2008



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.