Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/4778
Title: Pri zrode antropocentrizmu ako perspektívy jazykového obrazu sveta detí hovoriacich po slovensky
Other Titles: The origins of anthropocentrism as prospects of linguistic picture of the world of children who speak Slovak
Authors: Kesselova, J.
Keywords: антропоцентризм, особовий займенник я, прагматика, словацька мова, ранній вік
Issue Date: 2014
Publisher: Видавництво О. Гаркуші
Citation: Kesselova, J. Pri zrode antropocentrizmu ako perspektívy jazykového obrazu sveta detí hovoriacich po slovensky [Текст] / J. Kesselova // Studia Slovakistica: Словакістика в часовій рефлексії і контактах: зб. наук. ст. / редкол.: С.М. Пахомова (гол. ред.), Я. Джоганик (відп. ред.), В.П. Шульгач, В.І. Статєєва, Я. Сабол, М. Штець, М.М. Ільницький, Н.П. Бедзір, Г.М. Сиваченко, В.А. Моторний, Ю.В. Юсип-Якимович, Т.В. Ліхтей, Л.Т. Буднікова, О.Л. Мадяр. – Ужгород : Вид-во О. Гаркуші, 2014. – Вип. 14. – С. 65–77. – Бібліогр.: с. 75–76 (16 назв). – Слов. мовою.
Series/Report no.: Studia Slovakistica;
Abstract: Предметом дослідження є один з аспектів антропоцентризму на початку мовного розвитку дитини, яка говорить по-словацьки. Метою дослідження є встановити, які прагматичні функції виконують фрази з вираженим займенником я у ранньому віці, і коли цей займенник у мові дітей, які засвоюють словацьку мову, з’являється вперше. У статті використано метод якісних досліджень (аналіз стенограм) та кількісний метод (збір даних від 1065 батьків). Одна група прагматичних функцій, пов’язана з негативним ставленням дитини до світу (незгода, заперечення, протест, огородження себе від інших, бажання діяти самостійно, намір реалізувати свою думку, вираження переваги); друга група, навпаки, пов’язана з необхідністю належати до когось, потребою бути прийнятим навколишнім середовищем, бути в контакті з кимось (привернути увагу, намір приєднатися до діяльності іншої особи, переконати дорослого, ще не буде жодних не- гативних наслідків, звести до мінімуму побоювання дорослого від несприятливих наслідків та непряме прохання про допомогу). Дослідження показало, що протиставлення відрізнятися від інших, і разом з тим бути разом з іншими у мові дитини раннього віку (до 3 років) має дуже відмінні прояви. Ключові слова: антропоцентризм, особовий займенник я, прагматика, словацька мова, ранній вік.
Description: The object of study is one of the aspects of anthropocentrism in early speech development of a child who speaks Slovak. The study aims to determine which pragmatic functions are performed by phrases with pronounced pronoun I at an early age, and when this pronoun in the language of children, learning the Slovak language, appears for the fi rst time. Method of qualitative research (analysis of transcripts) and quantitative methods (collecting data from 1065 parents) is used in this paper. One group of pragmatic functions associated with the negative attitude of the child to the world (disagreement, objection, protest, fences themselves from others, the desire to act independently, to realize his idea, expression of preference); the second group, however, is the need to belong to someone, need to be adopted environment, to be in contact with someone (to attract attention, to join the activities of another person, to convince an adult will not be any negative consequences to minimize concerns adults from adverse effects and indirect requests for assistance). The study found that the contrast between being different and yet being together with others in the language of the young child (3 years old) has a very different expression. Key words: anthropocentrism, the personal pronoun I, pragmatics, Slovak, early age.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/4778
Appears in Collections:Науковий збірник “Studia Slovakistica” Випуск 14 - 2014

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PRI ZRODE ANTROPOCENTRIZMU AKO PERSPEKTÍVY.pdf436.77 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.