Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/48606
Title: | Формування екологічної свідомості у студентів географічних спеціальностей: виклики та перспективи |
Other Titles: | Formation of environmental consciousness of students of geographical specialties: challenges and prospects |
Authors: | Фекета, Ірина Юріївна Славік, Роман Володимирович Лета, Василь Васильович |
Keywords: | екологічна свідомість, формальна екологічна освіта, освітня програма, дисципліна екологічного спрямування, географія, вища школа |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Інноваційна педагогіка. |
Citation: | Фекета І.Ю., Славік Р.В., Лета В.В. Формування екологічної свідомості у студентів географічних спеціальностей: виклики та перспективи. Інноваційна педагогіка. 2022. Випуск 48. Т. 2. С.178-182 |
Series/Report no.: | Випуск 48. Т. 2.; |
Abstract: | Стаття присвячена одній із актуальних проблем сьогодення формування екологічної свідомості, підвищення ефективності формальної екологічної освіти у вищих навчальних закладах, що обумовлена потребою суспільства. Зокрема у статті проаналізовано роль екологічної свідомості, яка формується під час опанування дисциплін екологічного спрямування для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти) спеціальностей: 014 «Середня освіта (Географія)» та 106 «Географія» географічного факультету ДВНЗ «Ужгородський національний університет». Дано аналіз дисциплін екологічного спрямування та їх включення у цикли загальної та професійної підготовки, як обов’язкових, так і вибіркових компонентів освітніх програм. Описано теоретично-методологічні напрямки досліджень знань цих дисциплін, та здійснена порівняльна характеристика освітніх програм: 014 «Середня освіта (Географія)» та 106 «Географія», щодо наявності та повноти наповнюваності (у кредитах) дисциплін екологічного спрямування. Проаналізовано у статті значення навчальних та виробничих практик у формуванні екологічної свідомості студентів у практичному досвіді вивчення екології та формуванні екологічного мислення студента у підсумковому етапі знань безперервної екологічної освіти у вищому навчальному закладі. Розглянуто у статті проблеми та перспективи компетентнісного підходу в сучасній педагогіці викладання екології, зокрема для набуття практичних умінь та навичок у майбутній професійній діяльності вчителями на уроках географії та природничих дисциплін. Розглянуто можливість використання набутих умінь і навичок студентів – географів, у межах практичної діяльності співробітниками в галузі географії у проектно-пошукових та виробничих установ, земельних відділах та управліннях територіями, природоохоронних організаціях, органів державного управління та місцевого самоврядування, громадських організаціях, де у майбутньому будуть працювати. Ключові слова: екологічна свідомість, формальна екологічна освіта, вища школа, географія, освітня програма, дисципліна екологічного спрямування |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/48606 |
ISSN: | 2663-6085 2663-6093 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри фізичної географії та раціонального природокористування |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Формування екологічної свідомості.pdf | 186.06 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.