Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/53644
Title: Особливості впровадження медіаосвіти як важливої складової модернізації освітньої галузі в Україні
Authors: Мельник, Надія Вікторівна
Мельник, Андрій Васильович
Чубрей, Олександра Степанівна
Підгірна, Валентина Никифорівна
Keywords: Ключові слова: медіаосвіта, медіаграмотність, заклади освіти, педагогічна спільнота, здобувачі освіти, Концепція впровадження медіаосвіти
Issue Date: 2023
Publisher: Видавнича група «Наукові перспективи»
Citation: Чубрей О.С., Мельник Н.В., Мельник А.В., Підгірна В.Н. Особливості впровадження медіаосвіти як важливої складової модернізації освітньої галузі в Україні. Наука і техніка сьогодні. Серія Педагогіка. К. : Видавнича група «Наукові перспективи». №10(24). 2023. С. 340-349
Abstract: У статті охарактеризовано особливості впровадження медіаосвіти як важливої складової модернізації освітньої галузі в Україні. Зазначено, що медіа потужно та суперечливо впливають на освіту молодого покоління, перетворюючись на провідний чинник його стихійного навчання, соціалізації, стають засобом дистанційної та джерелом неформальної освіти. В ході дослідження виявлено, що сучасні медіа виконують не лише інформаційну функцію, а також і виховну, здійснюючи вплив на формування світосприйняття підростаючого покоління, і саме тому медіаосвіта є важливою для педагогічної спільноти. Визначено, що медіаграмотний освітянин – це педагог, який виділяється здатністю до розуміння, створення та сприйняття медіаінформації, здійснює оцінки функціонування медіа в сучасному світі та використовує засоби масової інформації з освітньою метою. Ключовим завданням медіаграмотного освітянина – навчити учнів критично мислити в процесі сприйняття медіапродукції. В публікації охорактеризовано педагогічні аспекти формування медійної та інформаційної грамотності, розкрито головні завдання медіаосвіти для педагогічної спільноти, охарактеризовано Концепцію впровадження медіаосвіти в Україні, що має стати фундаментом гуманітарної безпеки держави, протидії зовнішній інформаційній агресії, розвитку й консолідації громадянського суспільства. В ході дослідження визначено головні завдання медіаосвіти, а саме: сприяння формуванню медіаінформаційної грамотності як комплексу вмінь, знань, розуміння та відносин, що дають можливість ефективно й безпечно користуватися медіа інформацією; набуття медіаімунітету особистості, що робить її здатною протистояти агресивному медіасередовищу й деструктивним медіа-інформаційним впливам; формування здатності до медіатворчості для компетентного та здорового самовираження особистості; сприйняття спеціалізованих аспектів медіакультури (аудіальної та музичної медіакультури, візуальної медіакультури тощо).
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/53644
ISSN: 2786-6025
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри туризму

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Стаття_Педагогіка_2023_10(24) Наука і техніка.pdf1.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.