Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/5857
Title: До проблеми навчання іноземній мові як засобу ефективного міжкультурного спілкування
Other Titles: To the issue of teaching foreign language as means of effective intercultural communication
Authors: Кравець, Оксана Володимирівна
Keywords: активні методи навчання, пізнавальні можливості, суб’єкт навчання, навчальна взаємодія
Issue Date: 2011
Publisher: Видавництво УжНУ «Говерла»
Citation: Кравець, О. В. До проблеми навчання іноземній мові як засобу ефективного міжкультурного спілкування [Текст] / О. В. Кравець // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / [редкол.: Козубовська І.В. (гол. ред.) та ін.]. – Ужгород: Видавництво УжНУ "Говерла", 2011. – Вип. 21. – С. 90–92. – Бібліогр.: с. 92 (7 назв).
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: В статті проведено теоретичний аналіз використання активних методів навчання іноземної мови у вищих навчальних закладах та їх вплив на розвиток пізнавальних здібностей особистості. Ключові слова: активні методи навчання, пізнавальні можливості, суб’єкт навчання, навчальна взаємодія.
Under present-day conditions of development of Ukraine, it is very important for higher educational establishments to create conditions for preparing competent, competitive and ready for future professional activity. In the period of transformation of leading countries of the world to the new, informational society, this problem acquires special relevance. These problems can be solved in the course of development and application of new technologies that must be directed to the development of cognitive activity of the student, the introductions of new methods and forms of teaching that would increase the interest to studying and would assist to the formation of student as the real subject of teaching and subject in the choice of life positions. Taking into consideration this, the purpose of the article is the theoretical analysis of active methods of teaching of foreign language in higher educational establishments and their in uence on the development of cognitive abilities of personality. Key words: active methods of teaching, cognitive means, subject of teaching, educational interaction.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/5857
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 21 - 2011
Наукові публікації кафедри іноземних мов



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.