Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/5857
Название: До проблеми навчання іноземній мові як засобу ефективного міжкультурного спілкування
Другие названия: To the issue of teaching foreign language as means of effective intercultural communication
Авторы: Кравець, Оксана Володимирівна
Ключевые слова: активні методи навчання, пізнавальні можливості, суб’єкт навчання, навчальна взаємодія
Дата публикации: 2011
Издательство: Видавництво УжНУ «Говерла»
Библиографическое описание: Кравець, О. В. До проблеми навчання іноземній мові як засобу ефективного міжкультурного спілкування [Текст] / О. В. Кравець // Науковий вісник Ужгородського університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / [редкол.: Козубовська І.В. (гол. ред.) та ін.]. – Ужгород: Видавництво УжНУ "Говерла", 2011. – Вип. 21. – С. 90–92. – Бібліогр.: с. 92 (7 назв).
Серия/номер: Педагогіка. Соціальна робота;
Краткий осмотр (реферат): В статті проведено теоретичний аналіз використання активних методів навчання іноземної мови у вищих навчальних закладах та їх вплив на розвиток пізнавальних здібностей особистості. Ключові слова: активні методи навчання, пізнавальні можливості, суб’єкт навчання, навчальна взаємодія.
Under present-day conditions of development of Ukraine, it is very important for higher educational establishments to create conditions for preparing competent, competitive and ready for future professional activity. In the period of transformation of leading countries of the world to the new, informational society, this problem acquires special relevance. These problems can be solved in the course of development and application of new technologies that must be directed to the development of cognitive activity of the student, the introductions of new methods and forms of teaching that would increase the interest to studying and would assist to the formation of student as the real subject of teaching and subject in the choice of life positions. Taking into consideration this, the purpose of the article is the theoretical analysis of active methods of teaching of foreign language in higher educational establishments and their in uence on the development of cognitive abilities of personality. Key words: active methods of teaching, cognitive means, subject of teaching, educational interaction.
Тип: Text
Тип публикации: Стаття
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/5857
Располагается в коллекциях:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 21 - 2011
Наукові публікації кафедри іноземних мов



Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.