Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58979
Title: The role of native English – speaking teachers in studying EFL in Ukrainian universities
Other Titles: Залучення носіїв мови у викладання англійської мови у ЗВО України
Authors: Aksiutina, T. V.
Aleksieiev, V. S.
Keywords: traditional and innovative methods of teaching English, native English-speaking teachers, non-native English-speaking teachers, English as a foreign language, традиційні та інноваційні методи викладання, вчитель-носій мови, неангломовний викладач, англійська як іноземна мова
Issue Date: 2018
Publisher: Видавничий дім "Гельветика"
Citation: Aksiutina, T. V. The role of native English – speaking teachers in studying EFL in Ukrainian universities / T. V. Aksiutina, V. S. Aleksieiev // Закарпатські філологічні студії / редкол.: І. М. Зимомря (голов. ред.), О. Ю. Кочмар, Х. І. Зикань та ін. – Ужгород : Видавничий дім "Гельветика", – 2018. – Т. 1, Вип. 5. – C. 31–35. – Бібліогр.: с. 35 (12 назв); рез. англ., укр.
Series/Report no.: Закарпатські філологічні студії;
Abstract: The article deals with the comparative analysis of traditional and innovative methods of teaching English at universities under conditions of internationalization of educational space. It examines the contributions of native and non-native teachers to an English Language Teaching (ELT) program in Ukraine. It stresses that, in spite of a recent upsurge in writing on issue of non-native English-speaking teachers (NNESTs) in the global discourse of English language teaching (ELT), the experiences of NNESTSs working within their own state educational systems remain seriously under-investigated. Attitudes towards native and non-native English speaking teachers have typically been investigated through questionnaire surveys carried out by students of Oles Honchar Dnipro National University.
У статті здійснено компаративний аналіз традиційних та інноваційних методів викладання англійської мови у ЗВО в умовах інтернаціоналізації освітнього простору. Розглянуто розширення аудиторії та підвищення мотивації навчання за рахунок залучення носіїв мови в академічні програми вивчення англійської мови (ЕТ) в Україні. Водночас підкреслено, що, незважаючи на недавнє пожвавлення у світовому дискурсі дослідницького інтересу до досвіду неангломовних учителів (ММЕЗТ), що працюють у рамках власних державних освітніх систем, їхній внесок залишається серйозно недооціненим. Ставлення до вчителів-носіїв мови та вітчизняних освітян, що викладають іноземну мову у вишах України, досліджено методом анкетного опитування студентів Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/58979
ISSN: 2524-0390
Appears in Collections:Закарпатські філологічні студії Випуск 5 Том 1 2018

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THE ROLE OF NATIVE ENGLISH- SPEAKING.pdf211.15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.