Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70065
Title: | Humanistic orientation of educational process in primary school of Great Britain |
Other Titles: | Гуманістична спрямованість освітнього процесу в початковій школі Великої Британії |
Authors: | Милян, Жанна Іванівна |
Keywords: | primary school, children, educational work, humanistic dominants, Great Britain, початкова школа, діти, виховна робота, гуманістичні домінанти, Велика Британія |
Issue Date: | 2021 |
Citation: | Милян Ж. І. Гуманістична спрямованість освітнього процесу в початковій школі Великої Британії. Norwegian Journal of development of the International Science. 2021. Вип. 62(2). Р. 36–40. |
Series/Report no.: | Norwegian Journal of development of the International Science; |
Abstract: | Based on the analysis of the scientific literature, it is established that in the educational work with children of
the primary schools its overall humanistic orientation is important. Humanistic dominants in education are represented by humanistic values, which form the theoretical and ideological basis of the process of education of children
and determine the most essential features, principles, as well as specific forms and methods of work prevention
and correction of deviant behavior of children. The main humanistic dominants in social-pedagogical work
with children are identified and analyzed (accepting each child as he is; individual approach; trust and openness
in the pedagogical interaction of the caregiver and the pupil; ensuring the right of children to organize their lives
independently; health protection etc.). На основі аналізу наукової літератури встановлено, що у навчально- виховній роботі з дітьми почат- кової школи Великої Британії важливе значення має її загальна гуманістична спрямованість. Гуманістичні домінанти у вихованні представлені гуманістичними ціннісними орієнтирами, що становлять теоретичну й ідеологічну основу процесу виховання дітей і визначають найбільш істотні риси, принципи, конкретні форми й методи роботи. Визначено і проаналізовано основні гуманістичні домінанти у соціально-педаго- гічній роботі з дітьми (прийняття кожної дитини такою, якою вона є; індивідуальний підхід; довіра і відк- ритість у педагогічній взаємодії вихователя і вихованця; забезпечення права дітям самостійно організову- вати своє життя; збереження здоров’я та ін). |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/70065 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.