Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73938
Title: Розвиваючи мовну автономію: трансформаційний потенціал коучингово-менторських практик у студент-орієнтованому викладанні англійської як другої мови
Other Titles: RECONCEPTUALIZING ESL THROUGH STUDENT AGENCY, COACHING, MENTORSHIP, AND STUDENT-CENTERED LEARNING
Authors: Герцовська, Наталія Олексіївна
Райхель, Анна Миколаївна
Данилюк, Вікторія Олегівна
Кобута, Катерина
Keywords: Орієнтоване на студента навчання / студентсько центроване навчання, коучинг, менторство автономія учня / самостійність у навчанні, мотивація, комунікативна компетентність, вища освіта, педагогічне новаторство, індивідуалізоване навчання, спільна діяльність, навчання на основі завдань, професійне зростання (для вчителів), рефлексивна практика (для вчителів, міжкультурна компетентність
Issue Date: May-2025
Citation: Герцовська Н.О., Райхель А.М., Данилюк В.О., Кобута К. Розвиваючи мовну автономію: трансформаційний потенціал коучингово-менторських практик у студент-орієнтованому викладанні англійської як другої мови: «Вісник науки та освіти (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. 2025. № 4(34) 2025. С. 914- 931
Abstract: Метою цієї статті є всебічне дослідження потенціалу інтеграції орієнтованого на студента підходу до навчання із практиками коучингу та менторства у контексті викладання англійської мови як іноземної (ESL) у вищій освіті. У фокусі даного дослідження – виявлення способів, за допомогою яких поєднання цих педагогічних стратегій сприяє розвитку самостійності студентів, підвищенню їхньої мотивації до навчання, формуванню комунікативної компетентності, а також створенню емоційно безпечного й інклюзивного освітнього середовища. З огляду на сучасні трансформації в освітньому просторі, викладачі іноземних мов стикаються з необхідністю гнучко адаптувати методики навчання до потреб студентів із різноманітним лінгвістичним, соціокуль турним та емоційним досвідом. У зв’язку з цим актуальним є вивчення можливостей запровадження більш персоналізованих та емпатійних підходів у навчальному процесі, зокрема таких, що базуються на принципах конструктивізму, співпраці, рефлексії та розвитку емоційного інтелекту.
Description: Ця стаття має на меті не лише теоретично обґрунтувати доцільність поєднання студент-центрованого навчання з елементами коучингу й ISSN 2786-6165 (ONLINE) № 4(34)2025 917 менторства, але й представити практичні механізми їх реалізації у класах ESL. Зокрема, розглядаються педагогічні інструменти, які дозволяють викладачу трансформуватись із передавача знань у фасилітатора навчання – наставника, який супроводжує особистісний і академічний розвиток студентів. Особлива увага приділяється створенню умов для саморефлексії, постановки цілей, діалогічного зворотного зв’язку, а також підтримки міжособистісних зв’язків у студентських групах. Таким чином, ця стаття має за мету сприяти теоретичному та практичному осмисленню ролі викладача ESL як не лише мовного інструктора, а й наставника та коуча, що діє в інтересах гармонійного розвитку особистості студента, відповідно до вимог сучасної вищої освіти та глобального міжкультурного контексту.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/73938
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри міжнародних комунікацій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Вісник_4_34_2025.pdf3.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.