Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/9814
Title: КОНЦЕПТУАЛЬНА МОДЕЛЬ РОЗРОБКИ ПІДРУЧНИКІВ НОВОГО ПОКОЛІННЯ ТА ЇХ ВПРОВАДЖЕННЯ У НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЦЕС ЗАКАРПАТСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Authors: Артьомов, Іван Володимирович
Keywords: Вища освіта, євроінтеграція, вища освіта, НДІ, електронні підручники, Higher Education, textbooks, manuals, textbooks of new generation, learning tools, interactive electronic books, educational standards
Issue Date: 2011
Publisher: ЗакДУ
Citation: Міжнародний науковий вісник: збірник наукових доповідей за матеріалами ХХІ Міжнародної науково-практичної конфе- ренції «Перспективні шляхи й напрями вдосконалення освіт- ньої системи у світлі Болонського процесу», 16-19 листопада 2010 року / Редкол.: Ф.Г. Ващук (голова), Х.М. Олексик, І.В. Ар- тьомов та ін.; упорядкування К.М. Мовчан.- Ужгород: ЗакДУ, 2011. – Вип. 2(21) – 646 с.—С.128-135.
Series/Report no.: Міжнародний науковий вісник;2 (21)
Abstract: The article examines the practical significance, the need for development and introduction of textbooks-complexes of new generation. The attention to quality, adequacy and compliance with educational standards to contemporary books is paid. Development and implementation of a new generation of textbooks involves extensive testing of their educational activities in universities and various applications. The practical achievements of Transcarpathian State University to preparation a new generation of textbooks are showed, because it is one of the priorities of educational and scientific process, an important factor in improving the theoretical, general and special training for teachers and students.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/9814
ISSN: 2218-5348
Appears in Collections:Наукові публікації (ННІ євроінтеграційних досліджень)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
26.pdf317.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.