Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/28098
Title: Використання елементів музейної педагогіки у процесі вивчення фізики в школі
Authors: Дружняєва, Д.
Issue Date: 2009
Publisher: Видавництво УжНУ "Говерла"
Citation: Дружняєва, Д. Використання елементів музейної педагогіки у процесі вивчення фізики в школі [Текст] / Д. Дружняєва // Науковий вісник Ужгородського національного університету / [Ред.кол.:( гол. ред.) Козубовська І.В., Бартош О.П,, Опачко М.В.]. – Ужгород : Видавництво УжНУ "Говерла", 2009. – Вип. 16-17. – С.32-34.
Abstract: В статье раскрываются возможности использования элементов музейной педагогики на примере конкретного урока физики по теме «Закон Ома для участка цепи» для 9-го класса общеобразовательной школы. Показано, что элементы музейной педагогики способствуют активизации познавательного интереса школьников к изучению физики.
The author of the article has considered the possibilities of making use of elements of museum pedagogics on the example of particular lesson on physics on the theme «Ohm`s Law for the participant of the chain» for the pupils of the 9th form. It has been shown, that the elements of museum pedagogics assist to the activation of cognitive interest of pupils to the physics studying.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/28098
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 16-17 - 2009



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.