Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44276
Title: Сучасна філософія освіти: пошук нової парадигми
Authors: Хазін, В.
Issue Date: 2005
Publisher: Вид-во “УжНУ”
Citation: Хазін, В. Сучасна філософія освіти: пошук нової парадигми / В. Хазін // Науковий вісник Ужгородського національного університету : Серія: Педагогіка. Соціальна робота / редкол.: І. В. Козубовська (голов. ред.), М. І. Блецкан, М. М., Болдижар та ін. – Ужгород : УжНУ, 2005. – Вип. 8. – С. 201–203. – Рез. рос., англ. – Бібліогр.: с. 203 (13 назв)
Series/Report no.: Педагогіка. Соціальна робота;
Abstract: Рассматриваются вопрось, современной философии образования. Решающая перспектива философии образования – не формирование единой парадигмы, а осознание различия исходных философско-теоретических предпосылок и принципов. Созда­ние единой парадигмы – путь к формированию унифицированной концепции. В этой связи заслуживает внимание обращение к концепциям развития педагогической теории и практики на основе нелинейного синергетического мышления, а также к предельно­му основанию человеческой личности – к человеческой субьективности.
The article considers problems of coming out from educational crisis, based on new philosophical theory. Among the most important conceptions of educational philosophy the author singles out synergetic and philosophical conceptions of human subjectivity.
Description: https://drive.google.com/file/d/1ztpiChQb1D47q-8HNdoXqGb5e5fJqk74/view?usp=sharing
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/44276
Appears in Collections:Науковий вісник УжНУ Педагогіка. Соціальна робота Випуск 8 - 2005

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Титулка_Педагогіка. Соціальна робота Вип. 8 (2005).pdf1.08 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.