Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51315
Title: Концептуальний аналіз психологічного благополуччя
Other Titles: Conceptual analysis of psychological well-being.
Authors: Омелянська, Вікторія Іллівна
Keywords: психологічне благополуччя, самовизначення особистості, метод якісних структур, психологічне здоров’я
Issue Date: 28-Jul-2021
Publisher: Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія
Abstract: Проаналізовано провідні концептуальні положення наукової полеміки відомих вітчизняних та зарубіжних психологів про проблему позитивного функціонування особистості. Виокремлено теоретичний концепт психологічного благополуччя як складової психологічного здоров’я. Здійснено теоретико-методологічне обґрунтування актуальності досліджуваної теми. Приорітет надано вивченню пізнавальної активності з різним рівнем прояву психологічного благополуччя студентів. Таким чином виокремлено важливий фактор психологічного благополуччя – активність особистості. Проаналізувано підходи до визначення сутності психологічного благополуччя та його структури, розглянуто сучасні моделі факторів психологічного благополуччя, визначено роль психологічного благополуччя особистості в навчальній та професійній діяльності. В статті здійснено спробу теоретичного концептуального аналізу психологічного благополуччя через призму структурного підходу та методу якісних структур. Що дозволило обґрунтувати структурну модель психологічного благополуччя в єдності та взаємозв’язку наступних складових: психологічне благополуччя як самовизначення, діяльністна активність особистості, психоемоційний стан та система стосунків. Здійснений збір та аналіз фактичного матеріалу в сучасній вітчизняній та зарубіжній науковій літературі дозволяє стверджувати зростання публікацій на тему позитивного функціонування особистості загалом та проблематику психологічного благополуччя. Теоретико-практичний аналіз зв'язку успішності професійного навчання та рівня психологічного благополуччя дозволяє констатувати, що при успішному професійному навчанні рівень психологічного благополуччя високий.
Type: Text
Publication type: Стаття
URI: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51315
ISSN: 2786-5029
Appears in Collections:Наукові публікації кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
стаття.pdf562.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.