Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51315
Title: | Концептуальний аналіз психологічного благополуччя |
Other Titles: | Conceptual analysis of psychological well-being. |
Authors: | Омелянська, Вікторія Іллівна |
Keywords: | психологічне благополуччя, самовизначення особистості, метод якісних структур, психологічне здоров’я |
Issue Date: | 28-Jul-2021 |
Publisher: | Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія |
Abstract: | Проаналізовано провідні концептуальні положення наукової полеміки відомих вітчизняних та зарубіжних психологів про проблему позитивного функціонування особистості. Виокремлено теоретичний концепт психологічного благополуччя як складової психологічного здоров’я. Здійснено теоретико-методологічне обґрунтування актуальності досліджуваної теми. Приорітет надано вивченню пізнавальної активності з різним рівнем прояву психологічного благополуччя студентів. Таким чином виокремлено важливий фактор психологічного благополуччя – активність особистості. Проаналізувано підходи до визначення сутності психологічного благополуччя та його структури, розглянуто сучасні моделі факторів психологічного благополуччя, визначено роль психологічного благополуччя особистості в навчальній та професійній діяльності. В статті здійснено спробу теоретичного концептуального аналізу психологічного благополуччя через призму структурного підходу та методу якісних структур. Що дозволило обґрунтувати структурну модель психологічного благополуччя в єдності та взаємозв’язку наступних складових: психологічне благополуччя як самовизначення, діяльністна активність особистості, психоемоційний стан та система стосунків. Здійснений збір та аналіз фактичного матеріалу в сучасній вітчизняній та зарубіжній науковій літературі дозволяє стверджувати зростання публікацій на тему позитивного функціонування особистості загалом та проблематику психологічного благополуччя. Теоретико-практичний аналіз зв'язку успішності професійного навчання та рівня психологічного благополуччя дозволяє констатувати, що при успішному професійному навчанні рівень психологічного благополуччя високий. |
Type: | Text |
Publication type: | Стаття |
URI: | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51315 |
ISSN: | 2786-5029 |
Appears in Collections: | Наукові публікації кафедри психології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
стаття.pdf | 562.16 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.