Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51315
Назва: | Концептуальний аналіз психологічного благополуччя |
Інші назви: | Conceptual analysis of psychological well-being. |
Автори: | Омелянська, Вікторія Іллівна |
Ключові слова: | психологічне благополуччя, самовизначення особистості, метод якісних структур, психологічне здоров’я |
Дата публікації: | 28-лип-2021 |
Видавництво: | Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Психологія |
Короткий огляд (реферат): | Проаналізовано провідні концептуальні положення наукової полеміки відомих вітчизняних та зарубіжних психологів про проблему позитивного функціонування особистості. Виокремлено теоретичний концепт психологічного благополуччя як складової психологічного здоров’я. Здійснено теоретико-методологічне обґрунтування актуальності досліджуваної теми. Приорітет надано вивченню пізнавальної активності з різним рівнем прояву психологічного благополуччя студентів. Таким чином виокремлено важливий фактор психологічного благополуччя – активність особистості. Проаналізувано підходи до визначення сутності психологічного благополуччя та його структури, розглянуто сучасні моделі факторів психологічного благополуччя, визначено роль психологічного благополуччя особистості в навчальній та професійній діяльності. В статті здійснено спробу теоретичного концептуального аналізу психологічного благополуччя через призму структурного підходу та методу якісних структур. Що дозволило обґрунтувати структурну модель психологічного благополуччя в єдності та взаємозв’язку наступних складових: психологічне благополуччя як самовизначення, діяльністна активність особистості, психоемоційний стан та система стосунків. Здійснений збір та аналіз фактичного матеріалу в сучасній вітчизняній та зарубіжній науковій літературі дозволяє стверджувати зростання публікацій на тему позитивного функціонування особистості загалом та проблематику психологічного благополуччя. Теоретико-практичний аналіз зв'язку успішності професійного навчання та рівня психологічного благополуччя дозволяє констатувати, що при успішному професійному навчанні рівень психологічного благополуччя високий. |
Тип: | Text |
Тип публікації: | Стаття |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/51315 |
ISSN: | 2786-5029 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації кафедри психології |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
стаття.pdf | 562.16 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.